Noile provocări necesită noi abilități, situația pandemică a împins companiile către o activitate mixtă, atât de la birou cât și remote, iar rolul managerilor devine tot mai provocator în a asigura un mediu flexibil și în același timp, orientat către rezultate. Companiile care în trecut nu puneau accent de tehnologie, în prezent interesul acestora pentru digitalizare a crescut cu 87%, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent. Acest lucru a aparut ca urmarea a faptului ca angajatii s-au mutat cu biroul acasa iar managerii, sunt nevoiti sa le asigura conditii optime de lucru. Acest lucru aduce de la sine progrese notabile în orice companie. Adaptabilitatea reprezintă elementul cheie.
Provocarea #1: O explozie în varietatea de nevoi si servicii IT remote
Nevoia asigurării conectivității de oriunde, oricând pentru angajați
În multe cazuri, angajații și-au lăsat laptop-urile sau desktop-urile la birou și se bazează pe propriile dispozitive pentru a lucra de acasă. De cele mai multe ori, angajații sunt cei care optează pentru acest lucru. Această situație creează o nevoie și mai mare de tehnicieni IT pricepuți, care să mențină sub control orice situație neașteptată precum securizarea și controlul datelor și conectarea rapida a sistemelor.
În acest context, managerii se confruntă cu o responsabilitate mult mai mare în a le asigura celor care lucrează de acasă tehnologii și servicii care să le ușureze munca.
De asemenea, este bine de menționat și faptul, că managerii învață la rândul lor să jongleze între libertatea și spațiul angajatului. La această libertate se adaugă și o doză moderată de control, pentru a menține buna funcționare a lucrurilor, prin aplicații specializate de măsurare a activității.
De exemplu, în situații mai complexe, este necesar ca tehnicianul IT să observe ceea ce vede utilizatorul și să ia măsuri directe pentru a rezolva problema, așa că, trebuie să poată prelua controlul de la distanță. Acest lucru poate reduce semnificativ timpul de apel față de o situație în care utilizatorul trebuie să descrie tot ceea ce vede iar agentul trebuie să se străduiască să diagnosticheze problema fără a avea vizibilitate.
Provocarea #2: Datele oferite în afara paravanului de protecție
La ora actuală, multe organizații mari își mută zeci de mii de angajați în afara paravanului de protecție, ceea ce înseamnă că pericolele de până acum au fost extrem de mici, comparativ cu ceea ce se pregătește. Astfel, posibilitatea ca un angajat să-și compromită propriul dispozitiv cu conținut malițios este exponențial mai mare, comparativ cu situația în care un angajat își desfășoară activitatea de la birou.
Diferența între lucrul de acasă și lucrul de la birou este reprezentată de acest paravan de protecție. Mai exact, la birou angajatul este protejat de acesta și se află într-un sistem mai sigur și mai controlat. În momentul în care angajatul nu se mai afla sub paravanul de protecție, apar multe probleme de securitate. Astfel de situații sunt visul oricărui hacker!
În acest scenariu, cea mai bună variantă este ca managerii să lucreze îndeaproape cu tehnicieni IT specializați, pentru a beneficia de securitatea mult dorită, chiar și de la distanță. Este necesară o bună colaborare pentru a gestiona situația și riscurile asociate.
De exemplu, un lucru ce poate fi de ajutor și totodată necesar, este să optați pentru autentificarea cu mai mulți factori și conectare prin VPN. Atunci când angajații lucrează de acasă și automat se află în afara paravanului de protecție, trebuie să te asiguri că, conectarea la sistemele companiei se face într-un mod securizat prin soluții de tip VPN.
Provocarea #3: Rezistența la schimbare / Acceptarea schimbării
Sprijinul fizic la birou nu mai este posibil din cauza reglementărilor de distanțare socială. Însă, chiar și atunci când contextul pandemic se va încheia, munca la distanță va rămâne prezentă în viețile noastre. De cele mai multe ori, această schimbare este mai greu acceptată de către angajatori.
Schimbările sunt dificile iar mintea noastră nu reacționează atât de bine la nou și la schimbare. Acceptarea de cele mai multe întârzie să apară, din cauză că încă respingem ceea ce este nou și necunoscut. Tot ce trebuie să facem este să mergem odată cu schimbarea și să înțelegem că noile servicii și tehnologii sunt aici numai pentru a ne ușura și a ne îmbunătăți viața și mediul de lucru.
La ora actuală, există numeroase tool-uri care ne ajută în acest demers însă, este nevoie să facem primul pas și să le integrăm în viața noastră de zi cu zi. Lucrul la distanță reprezintă o variantă sigură, de succes, iar companiile dezvoltă în mod constant unelte noi, pentru ca munca remote să se desfășoare și mai sigur de atât.
Serviciile IT remote sunt indispensabile pentru productivitatea angajatilor
Pentru a îi ajuta pe cei ce lucrează de la domiciliu, companiile ce oferă servicii IT de calitate, pun la dispoziție o gamă variată de alternative pentru soluționare problemelor.
În funcție de nevoile fiecărui angajat în parte și în funcție de nivelul acestuia de pregătire în zona IT, tehnicianul poate rezolva orice problemă la distanță cu ajutorul mai multe variante de suport: telefon, chat, email sau chiar prin conectarea directă la laptop sau desktop.
Modalitățile variate de a rezolva orice problemă din zona IT sunt cele care vă vor ușura munca și vor asigura o mai bună conexiune și interacțiune cu angajații, mai multă siguranță și control al datelor esențiale.
Concluzie
Interacțiunea cu serviciile IT într-un scenariu hibrid oferă posibilitatea ca lucrurile să se rezolve mai rapid, mai sigur și mai ușor. Astfel, timpul de așteptare va fi mult redus, iar companiile vor avea numai de câștigat. Gestionarea eficientă a problemelor cu ajutorul tehnicienilor IT specializați reprezintă soluția cea mai convenabilă pentru a menține productivitatea companiei la cel mai bun nivel.