Pentru a ajunge în fața potențialilor clienți și pentru a avea mai mult succes, ai nevoie de un avantaj competitiv, de o pârghie care să te propulseze înaintea concurenței.
Multe companii rămân într-un glob de sticlă și nu folosesc tehnologia pentru a-și crește business-ul, nu investesc și nu-și schimbă perspectiva cu anii. Cele mai multe companii de acest tip se feresc de externalizarea serviciilor IT, pe care o văd ca pe un trend nejustificat sau ca pe un privilegiu permis doar companiilor mari. Pentru a demonta acest mit, am realizat un top al principalelor motive pentru care companiile nu externalizează serviciile IT și am oferit argumentele care le contrazic:
- „Cunosc un băiat bun la IT” – Automat, managerul unei companii cu 5 calculatoare se va gândi că nu are nevoie de un contract lunar pentru a rezolva câteva situații IT pe lună, ce se poate întâmpla? Doar cunoaște pe cineva care se pricepe la IT și care îl mai ajută uneori. Se pot produce multe, de la pierderea contactelor clienților, blocarea activității sau mail-uri rătăcite pe drum, care pot avea consecințe nedorite chiar și pentru o firmă foarte mică. Băiatul bun la IT sigur va fi depășit de situație!
- „Ne rezolvăm singuri problemele IT” – Este posibil ca unul sau mai mulți angajați să fie pricepuți la IT și să se ocupe personal de rezolvarea cerințelor minore, instalarea unui sistem de operare, a unui antivirus sau a unei imprimante. Totuși, compania își permite să plătească angajați care se ocupă de task-uri care nu intră în fișa postului și să întârzie, astfel, apariția rezultatelor?
- „Externalizarea IT este scumpă” – O afirmație care aduce doar neajunsuri unei companii. Este mai scump să ai un abonament IT personalizat pe specificul nevoilor tale de business sau să ai activitatea blocată și angajați care nu pot lucra pentru că tot sistemul IT a picat în weekend, iar marți dimineața încă nu era gata? În plus, când lucrezi cu o firmă IT, beneficiezi de o întreagă echipă, de cunoștințele și de expertiza ei în domeniu.
- „Compania mea nu are nevoie de servicii IT” – Doar pentru că nu ai beneficiat de servicii IT până în acest moment, asta nu înseamnă ca IT-ul nu-ți poate aduce valoare! Din contră, când beneficiezi de servicii IT, te poți concentra pe obiectul principal de activitate, nu petreci timp cu activități din bucătăria IT-ului și ai angajați productivi, care își pot derula activitatea fără întreruperi.
- „Dacă externalizez, pierd controlul”– Replică invocată mai ales de cei care au deja un responsabil IT în companie. Este o percepție falsă și nefondată, pentru că, de multe ori, prezența unei persoane în companie nu garantează controlul și nici eficiența IT-ului. O firmă IT poate prelua în totalitate departamentul IT sau poate colabora cu succes cu departamente IT existente, iar rapoartele lunare și garanțiile oferite contractual sunt cele mai bune moduri de a controla serviciile primite.
Indiferent de motivele care determină companiile să nu externalizeze, cele orientate către performanță și depășirea concurenței vor lua întotdeauna decizii strategice și vor folosi orice mijloc pentru a evolua. În acest context, externalizarea este un avantaj nebănuit și devine rapid un aliat de încredere în eficientizarea proceselor de business, găsirea unor noi soluții IT pentru afacere, optimizarea costurilor și eliminarea riscurilor IT.