Definiția transformării digitale (nu, nu este numai despre work from home)
Transformarea digitală este procesul de utilizare a tehnologiilor digitale pentru a crea noi procese, a modifica procese vechi în mediul de afaceri, cultura și experiențele clienților. Acest concept are rolul de a satisfice cerințele în schimbare prezente mereu în mediul de afaceri. Aceasta reprezintă reimaginarea lumii de afaceri în era digitală, pe scurt având numele de “transformare digitală”.
Modifică și adaugă o dimensiune nouă pentru tot ceea ce înseamnă domeniul comercial, relații clienți, resurse umane și orice altă arie. Transformare digitală începe și se termină cu modul în care vă gândiți și interacționați cu clienții voștri.
Pe măsură ce trecem de la hârtie la aplicații inteligente pentru gestionarea afacerii, avem șansa de a reimagina modul în care facem afaceri, cum implicăm clienții prin intermediul părții tehnologice, pentru ca transformarea digitală să devină un beneficiu.
Întreprinderile mici și mijlocii la început de drum au o șansă în plus pe care ar fi bine să nu o rateze. Pentru aceste cazuri, transformarea digitală nu trebuie să fie întârziată, ele având ocazia de a fi cu un pas înaintea tuturor, începând cu o digitalizare completă a afacerii, încă din prima zi. Astfel, încă de la început vă puteți asigura un viitor prosper al organizației.
Începând de acum, construirea unei afaceri cu stick-uri și registre scrise de mână pur și simplu nu este un model sustenabil de business. Gândirea, planificarea și construirea digitală vă oferă oportunitatea extraordinară de a fi: agil, flexibil și pregătit pentru creșterea afacerii.
Care este diferența dintre digitalizare, digitizare și transformare digitală?
Nu cu mult timp în urmă, întreprinderile țineau evidența pe hârtie. Indiferent dacă erau scrise de mână în registre sau dactilografiate în documente, datele comerciale erau analogice. Dacă ați fi dorit să adunați sau să partajați informații, trebuia să aveți de-a face cu documente fizice: harții, țiple, xeroxuri, mape, faxuri și tot așa.
Apoi, computerele au devenit comune, iar majoritatea companiilor au început să convertească toate acele înregistrări cu cerneală pe hârtie în fișiere digitale de computer. Aceasta se numește digitizare: procesul de conversie a informațiilor din analog în digital.
Digitalizarea înseamnă utilizarea datelor digitale pentru a simplifica modul în care lucrați
Procesul de utilizare a informațiilor digitizate pentru a simplifica și mai mult modalitățile de lucru stabilite, se numește digitalizare.. Rețineți cuvântul stabilit în această definiție: digitalizarea nu înseamnă schimbarea modului în care faceți afaceri sau crearea de noi tipuri de afaceri. Este vorba despre a continua, dar mai rapid și mai bine, acum că datele tale sunt accesibile instantaneu și nu sunt prinse într-un dulap de fișiere undeva într-o arhivă prăfuită.
Gândiți-vă la serviciul pentru clienți, indiferent dacă este în retail, operațiuni pe teren sau un centru de apeluri. Digitalizarea a schimbat serviciul pentru totdeauna, făcând înregistrările clienților ușor și rapid de recuperat prin intermediul computerului. Metodologia de bază a serviciului pentru clienți nu s-a schimbat, dar procesul de lansare a unei anchete, căutarea datelor relevante și oferirea unei rezoluții a devenit mult mai eficientă atunci când căutarea registrelor de hârtie a fost înlocuită cu introducerea câtorva taste pe ecranul computerului sau pe un dispozitiv mobil.
Pe măsură ce tehnologia digitală a evoluat, oamenii au început să genereze idei pentru utilizarea tehnologiei de afaceri în moduri noi, și nu doar pentru a face lucrurile vechi mai repede. Acesta este momentul în care ideea transformării digitale a început să prindă contur. Cu noile tehnologii, lucruri noi – și noi moduri de a le face – au fost dintr-o dată posibile.
Transformarea digitală adaugă valoare fiecărei interacțiuni cu clientul
Transformarea digitală schimbă modul în care se desfășoară afacerile și, în unele cazuri, creează clase complet noi de afaceri. Odată cu transformarea digitală, companiile fac un pas înapoi și revizuiesc tot ceea ce fac, de la sistemele interne la interacțiunile cu clienții, atât online, cât și în persoană.
Acum suntem ferm înrădăcinați în era digitală, iar companiile din domenii diverse creează moduri inteligente, eficiente și atractive de a folosi tehnologia. Netflix este un exemplu grozav. A început ca un serviciu de comandă prin corespondență și de inchirere video, apoi bazandu-se pe transformarea digitală s-a transformat într-o afacere ce are succes la nivel mondial. Inovațiile digitale au făcut posibil streamingul video la scară largă cu prețuri ultracompetitive. Digitalizarea a oferit pentru Netflix capacitatea nu numai de a transmite conținut video direct către clienți, ci și posibilitatea de a obține o perspectivă fără precedent asupra obiceiurilor și preferințelor de vizionare.
Aceasta este transformarea digitală în acțiune: profitând de tehnologiile disponibile pentru a informa cum funcționează pentru afacerea voastră.
Ce este transformarea digitală – înțelegerea posibilităților
Un element cheie al transformării digitale este înțelegerea potențialului tehnologiei dvs. Din nou, asta nu înseamnă să ne întrebăm „Cât de repede putem face lucrurile în același mod?” Înseamnă să ne întrebăm „De ce este capabilă cu adevărat tehnologia și cum ne putem adapta afacerea și procesele pentru a profita la maximum de investițiile noastre în tehnologie?”
Cum pot face trecerea afacerii mele către transformarea digitală?
În mod similar, transformările digitale au remodelat modul în care companiile abordează serviciul pentru clienți. Vechiul model era să aștepte ca clienții să vină să îi găsească, fie personal, fie sunând la un număr de telefon. Dar ascensiunea rețelelor sociale a schimbat serviciul la fel cum a schimbat publicitatea, marketingul și chiar vânzările și serviciul pentru clienți. Companiile progresiste îmbrățișează rețelele sociale că o șansă de a-și extinde ofertele de servicii prin întâlnirea cu cliențîi pe platformele alese de ei.
A face ca aceste lucruri să funcționeze mai eficient cu ajutorul tehnologiei digitale este, desigur, grozav. Dar transformarea reală vine atunci când te uiți la toate tehnologiile disponibile și te gândești la modul în care adaptarea afacerii tale la acestea le va aduce clienților o experiență mai bună. Rețelele de socializare nu au fost inventate pentru a lua locul altor modalități de interacțiune, dar au devenit un canal suplimentar (și o oportunitate) pentru a oferi un serviciu mai bun clienților. Adaptarea ofertelor de servicii pentru a îmbrățișa rețelele sociale este un alt exemplu bun de transformare digitală.
Concluzie
Dar de ce să te oprești acolo? După cum am menționat mai devreme, transformarea digitală încurajează companiile să reconsidere totul, inclusiv ideile tradiționale ale echipelor și departamentelor. Acest lucru poate însemna dărâmarea zidurilor dintre departamente. Prezența voastra pe rețelele sociale poate cuprinde servicii și marketing în același timp, legate între ele de o platformă digitală care captează informații despre clienți, creează nevoi personalizate și direcționează clienții către serviciile pe care și le doresc cu adevărat și de care chiar au nevoie.