BOGDAN TUDOR, CEO acționar unic al StarTech Team a prezentat pentru ediția tipărită a Ziarului Financiar serviciile oferite de compania IT în această perioadă de criză. A expus motivele pentru care companiilor le este recomandat să apeleze la serviciile IT în contextul situației actuale.
StarTech Team oferă în special servicii de suport IT, compania dezvoltand un software propriu de management al serviciilor IT bazat pe automatizarea proceselor de suport IT, pe inteligența artificială și pe chatbots.
„Dependența companiilor de tehnologie va crește, nu va scădea în perioada următoare, iar cele care se vor adapta rapid folosind uneltele IT potrivite sunt cele care vor deveni mai eficiente și vor reuși inițial să treacă mai rapid de șocul primit. Apoi, odată acceptat contextul, să își transforme activitatea și să reușească să treacă cu bine de această provocare“, a declarat pentru ZF Bogdan Tudor, CEO și acționar unic al StartTech Team (fosta Class IT Out – sourcing), companie înființată în urmă cu 19 ani. El a explicat că externalizarea proceselor IT permite adaptarea rapidă în funcție de nevoile companiei într-o perioadă de criză și nu numai.
„Avem clienți pentru care am extins efectiv peste noapte resursele implicate cu 8-10 tehnicieni IT pentru că au avut nevoie imediat și avem clienți pentru care ne reducem implicarea pentru că o fabrică închisă nu mai are nevoie de același nivel al suportului IT.“ StartTech Team le oferă companiilor care vor să își externalizeze integral departamentul IT sau doar o parte din responsabilitățileile IT, o serie de servicii precum suport IT pentru utilizatori și echipamente atât onsite, cât și la distanță 24/7, suport și administrare servere și comunicații, asigurarea securității datelor sau consultanță IT. De asemenea, StarTech Team a dezvoltat un software propriu de management al servicilor IT bazat pe automatizarea proceselor de suport IT și pe inteligența artificială.
„Am transformat specialiștii IT din operatori în dezvoltatori de soluții IT care să automatizeze livrarea serviciilor. Astăzi 30% din cererile de suport IT venite în limba engleză sunt rezolvate fără intervenția specialiștilor IT, în mod automatizat de un robot pentru suport IT care nu doar interacționează cu utilizatorul, ci lansează rutine automate care operează echipamentele IT și în final rezolvă cererile acestora“, a punctat Bogdan Tudor. El a adăugat că așa cum unicornul UiPath automatizează diferite procese din cadrul unei companii, StarTech Team automatizează activitatea de suport IT pentru o firmă și asigură totodată și partea de analiză și acțiune directă pentru rezolvarea problemei apărute.
StarTech Team are în prezent peste 100 de clienți din diferite domenii – bancar, asigurări, producție, servicii ș.a.m.d, compania activând atât în Romånia, cât și în străinătate, în special pe piața din SUA.
„Anul trecut am dublat serviciile de suport IT oferite pe piața externă, în special în Statele Unite, bazându-ne pe dezvoltarea software-ului propriu de IT service management“, a subliniat el. De la declanșarea crizei cauzate de pandemia cu noul tip de coronavirus, StarTech Team a primit în special solicitări din domeniul medical, companii de curierat și din partea sistemului financiar-bancar, companii care au trebuit să se adapteze rapid la o creștere a cererii. „Suntem cunoscuți pentru livrarea de servicii de helpdesk și servicedesk, suntem în prima linie în special în această perioadă.
Chiar una din băncile de top din România ne-a comparat cu ceilalți profesioniști din sistemul medical care astăzi sunt în prima linie, lucrând direct cu utilizatorii. Mă aștept ca în perioada următoare să primim și cereri de suport de la companii care vor dori să eficientizeze major activitatea“, a afirmat CEO-ul StarTech Team. „Salariile cu specialiștii IT ajunseseră la un nivel greu de suportat de orice companie în special de cele care nu erau în industria IT, de aceea mă aștept ca în perioada următoare eficientizarea să fie cuvåntul de ordine și pentru departamentele IT interne“, a completat el. Anul trecut, volumul de activitate al StarTech Team a crescut cu 38%, cele mai solicitate servicii fiind cele de suport IT. „În acest moment, volumul cel mai mare este generat de serviciile de suport IT pentru companii, însă creșterea vine din zona de securitate IT – plus 230%, și din zona de automatizare a serviciilor de suport IT unde creștem cu 500% în fiecare an“, a punctat Bogdan Tudor.
Ca atare, compania se va axa anul acesta și mai mult pe zona de inovație. „Vom rămâne la fel de axați pe soluțiile de automatizare și de IT service management, care în contextul crizei actuale sunt cu atât mai relevante și ne așteptăm în continuare la extinderi ale activității.“