De ce este necesară transformarea digitală?
Chiar înainte ca această pandemie să dea peste cap lumea afacerilor, ți se reamintea deja în fiecare zi că trebuie să „te adaptezi sau să mori”, că transformarea digitală este „cheia supraviețuirii”, că compania ta trebuie să „evolueze sau să dispară”.
Totuși, ce au însemnat cu adevărat toate acele avertismente?
Dacă lucrurile merg bine și clienții tăi sunt mulțumiți, de ce să te grăbești în această direcție?
Este util să examinăm motivele mai în detaliu, pentru a le conecta la nevoia și mai presantă de azi de a ne transforma afacerile.
Motivul #1: Schimbarea
Un motiv simplu este că schimbarea este inevitabilă și era deja în desfășurare înainte de începerea crizei.
Care companie va avea o perspectivă mai bună asupra a ceea ce își doresc clienții – cea care încă face focus grupuri sau cea care folosește date din tranzacții, rețele sociale și senzori IoT?
Care companie va fi mai eficientă și mai profitabilă – cea care folosește foi de calcul pentru managementul lanțului de aprovizionare sau cea care utilizează analiza predictivă a inventarului, metrici de performanță logistică în timp real și inteligență artificială de aprovizionare cu materiale?
Tehnologia a schimbat o mulțime de lucruri, despre care o mare parte din noi am fi crezut că vor rămâne mereu în mediul de lucru. Câteva dintre schimbările care au avut loc doar în ultimii ani: hărți de hârtie, camere cu film, telefoane fixe, faxuri, playere DVD și lista poate continua.
Transformarea digitală se întâmplă la fel pentru aproape toate procesele standard de afaceri.
Tehnologia creează sute de noi capabilități de afaceri, lăsând designul afacerii din secolul trecut neprofitabil și nesustenabil.
Înainte de COVID-19, o companie care nu s-a îndreptat către transformarea digitală ar fi putut fi ok timp de cinci sau zece ani, la fel cum hărțile de hârtie au rămas acolo atâta timp cât au putut după ce GPS-ul a apărut în viețile noastre.
Dar odată cu venirea pandemiei nevoia de a fi împreună chiar și de la distanță, nevoia de a avea același confort și de a ne duce sarcinile la bun sfârșit chiar de acasă, au crescut cu mult viteza cu care transformarea digitală și-a făcut loc rapid și sigur în viețile noastre.
Motivul #2: Clienții își doresc cel mai mult această schimbare
Din nou, chiar înainte de COVID-19, așteptările clienților se schimbau drastic și rapid.
Așteptările clienților se bazează nu doar pe interacțiunile lor cu afacerea ta, ci și pe toate experiențele lor digitale.
Deci, ce se întâmplă dacă afacerea ta oferă exact aceeași experiență astăzi ca și anul trecut sau chiar luna trecută? În timp, valoarea percepută a produsului/brandului tău scade și continuă să scadă din ce în ce mai mult până când, la un moment dat, clientul decide să treacă la un alt furnizor.
Acest lucru este valabil pentru toate afacerile, fie B2C, fie B2B, din toate industriile.
De fapt, 64% dintre consumatori și 73% dintre cumpărătorii de afaceri spun că standardele lor pentru experiențe bune sunt mai ridicate ca niciodată, potrivit Salesforce. .
Astfel, înainte de pandemie, deja aveam o părere despre clienți ca fiind mai conectați și mai împuterniciți, ceea ce înseamnă că aceștia aveau și mai mult control asupra propriilor experiențe.
Necesitatea de a muta o mare parte din viața noastră online a multiplicat exponențial acest control, deoarece companiile au răspuns rapid nevoilor clienților.
Aceasta include mutarea vânzărilor către platformele de comerț electronic, creșterea funcțiilor aplicației pentru comanda și livrarea unei game de bunuri, creșterea prezenței și a comunicării în rețelele sociale și oferirea de noi produse pentru un nou stil de viață.
În timpul pandemiei și după, marea majoritate a clienților vor alege experiența care se potrivește cel mai bine cu așteptările lor digitale în continuă evoluție.
Deci, „adaptați-vă sau muriți” nu este o tactică pentru a ne speria, ci o simplă realitate pentru afacerile de astăzi, acum mai mult ca niciodată.
Motivul #3: Nu ne întoarcem la ce a fost
Mulți oameni vor continua să lucreze de la distanță. Chiar și companiile care au fost inițial reticente văd acum economiile de costuri și creșterile de productivitate care au loc cu sistemele și procesele potrivite, precum și beneficiile de a putea angaja talente din întreaga lume. Și, desigur, angajații cer si ei acest lucru. Există deja state în care lucrul de acasă reprezintă un drept al angajatului.
Telesănătatea, teleeducația, într-adevăr tele-orice, vor continua, de asemenea, datorită economiilor de costuri, confortului si datorită stării de bine de care se bucura angajații. Lucrul de acasă a ajutat multe probleme legate de psihicul angajaților și stresul la care erau supuși, fară să știe că se poate și altfel. Deci, nu ne vom întoarce niciodată la ce a fost, având în vedere că am aflat că este loc de mai bine.
Analiza datelor este și mai importantă pentru a înțelege clienții în schimbare și pentru a indica calea corectă de urmat. Serviciile bazate pe date vor prolifera în aproape toate aspectele vieții noastre.
Și cloud-ul va continua să fie indispensabil.
Toate aceste schimbări erau deja în curs de desfășurare și ar fi devenit oricum parte din cotidianul nostru, doar că într-un ritm ușor mai lent.
Doar că pandemia a accelerat dramatic toate lucrurile, făcându-le parte din realitatea noastră standard acum, mai degrabă decât peste 10 sau 15 ani.
Noul normal este digital, iar afacerile trebuie să fie și ele digitale.
De exemplu, dacă aveți o problemă cu un produs, puteți transmite instantaneu această problemă direct înapoi la proiectarea produsului, marketing, vânzări și chiar lanțul de aprovizionare.
Exemplu: Zara cel mai de succes retailer de îmbrăcăminte din lume. Ei primesc feedback la nivelul magazinului de la clienți, care se îndreaptă instantaneu către alte departamente.Așa că ar putea spune: „Nu avem culoarea sau dimensiunea potrivită în magazinul din Barcelona”, iar lanțul de aprovizionare este alertat instantaneu.Sau, „Clienții spun că acest articol este prea mic în jurul brațelor”, feedback care este livrat instantaneu la designul produsului.”
Acest tip de adaptabilitate și transformarea vor deveni foarte curând noua normalitate a mediului de afaceri.
Concluzie
Schimbările seminificative sunt adesea stresante, mai ales atunci când în joc este succesul afacerii tale.
Dar motivul este simplu, companiile pot profita de oportunitatea pentru a se catapulta în noua normalitate, precum și pentru a se pregăti pentru a rezista șocurilor viitoare.
Discută cu noi! Analiza afacerii tale nu implică niciun cost. Ne dorim să te ajutăm și să ne ajutăm, pentru a ne bucura împreună de un mediu de afaceri transformat digital.