Provocările unui mediu de business în continuă schimbare se traduc în cerințe IT tot mai mari pentru companii și le solicită acestora decizii strategice rapide, capacitate de analiză și focus creativ pe obiectul principal de activitate. În tot acest context, serviciile IT devin un instrument eficient și necesar pentru companiile orientate către dezvoltare și creștere organică.
Dacă, până acum, IT-ul era perceput în România ca fiind util doar companiilor mari, în prezent asistăm la conturarea unui rol principal al acestuia în funcționarea operațiunilor zilnice din sectorul de business, indiferent de specificul sau dimensiunea companiei. Dintr-o rotiță a unui mecanism complex, IT-ul devine însuși motorul care schimbă direcția de mers și asigură elementele diferențiatoare pentru ascensiune.
În 2016, preconizăm că tot mai multe industrii își vor îndrepta atenția către serviciile IT, pentru care vor recurge la un furnizor IT capabil să le susțină activ în atingerea obiectivelor. Mai jos, am realizat un top 3 al direcțiilor urmate de companii, în ceea ce privește serviciile IT:
1. Serviciile IT aduc simplificarea resurselor IT, eficiență și optimizare a costurilor: Tot mai multe companii recunosc valoarea IT-ului și sunt pregătite să facă trecerea la externalizarea serviciilor IT, în condițiile în care vor avea la dispoziție o echipă de specialiști care să intervină în rezolvarea rapidă a incidentelor IT și în acordarea asistenței necesare pentru problemele punctuale ale utilizatorilor. La nivel general, companiile vor ca serviciile IT să aducă schimbări vizibile în eficientizarea proceselor operaționale și în optimizarea costurilor asociate investițiilor în IT. Altfel spus, vor mai mult mai mult focus pe activitatea principală și delegarea totală a atribuțiilor IT.
2. Control și performanță generală, prin soluții software și servicii IT specifice:
Întrucât managerii din companii dețin cunoștințe insuficiente și timp limitat pentru analiza soluțiilor IT eficiente business-ului, au nevoie de un furnizor IT dedicat, care să le ofere recomandările IT adecvate, implementarea soluțiilor software care oferă mai mult control și monitorizarea ulterioară a acestora. Managerii așteaptă ca termenii IT să fie traduși într-un limbaj comun, în rapoarte clare și simple, iar deciziile strategice din companie să fie luate cunoscând toate informațiile importante.
3. Focus crescut pe securitatea datelor: Datele interne ale companiilor au devenit o resursă mult prea valoroasă pentru companii, iar pierderea neașteptată a acestora nu este un risc pe care doresc să și-l asume. Procesul de securizare a datelor începe cu evaluarea potențialelor riscuri și realizarea ulterioară a unei strategii generale, în care se vor prioritiza sistemele critice și se vor lua măsurile de securitate necesare. Bineînțeles, în acest domeniu, cei mai buni pentru implementarea soluțiilor rămân tot responsabilii IT, care pot face companiilor cele mai bune recomandări.
Bonus – Servicii IT personalizate: Fiecare companie este unică, are propria direcție de business și propriile strategii de a ajunge la publicul său țintă. De aceea, serviciile IT livrate trebuie să fie personalizate pe specificul fiecărui client și să-i susțină activitățile în atingerea obiectivelor. Este recomandabil ca furnizorul de servicii IT să încerce să descopere aceste aspecte și să ofere pachete de servicii în funcție de nevoile clientului, pentru a stabili cu acesta o relație profesională de cooperare, cu beneficii reciproce, prin care să evolueze împreună.
În concluzie, în 2016, companiile se vor orienta tot mai mult către externalizarea serviciilor IT, pe care le vor percepe ca pe un instrument eficient de creștere și un diferențiator puternic în lupta pentru deținerea unui loc notabil în sectorul în care activează.
[:ro]Provocările unui mediu de business în continuă schimbare se traduc în cerințe IT tot mai mari pentru companii și le solicită acestora decizii strategice rapide, capacitate de analiză și focus creativ pe obiectul principal de activitate. În tot acest context, serviciile IT devin un instrument eficient și necesar pentru companiile orientate către dezvoltare și creștere organică.
Dacă, până acum, IT-ul era perceput în România ca fiind util doar companiilor mari, în prezent asistăm la conturarea unui rol principal al acestuia în funcționarea operațiunilor zilnice din sectorul de business, indiferent de specificul sau dimensiunea companiei. Dintr-o rotiță a unui mecanism complex, IT-ul devine însuși motorul care schimbă direcția de mers și asigură elementele diferențiatoare pentru ascensiune.
În 2016, preconizăm că tot mai multe industrii își vor îndrepta atenția către serviciile IT, pentru care vor recurge la un furnizor IT capabil să le susțină activ în atingerea obiectivelor. Mai jos, am realizat un top 3 al direcțiilor urmate de companii, în ceea ce privește serviciile IT:
Pentru validarea serviciilor IT din companie și performanța sistemelor, puteți solicita aici un Audit IT realizat de specialiștii Class IT.