Un departament IT intern aduce cu sine numeroase beneficii, însă, de multe ori, responsabilitățile și serviciileIT pot deveni provocatoare chiar și pentru cei mai experimentați directori IT. Când trebuie să deții controlul pentru toate echipamentele IT, să monitorizezi serverele din companie și, totodată, să oferi suport utilizatorilor sau să rezolvi incidente neprevăzute, lucrurile pot scăpa ușor de sub control.
În majoritatea cazurilor, companiile care dețin un departament propriu de IT se bazează pe cunoștințele și resursele unei singure persoane, dar acestea pot fi limitate sau inexistente în momente cheie, de nefuncționare sau situații de criză, care pot afecta negativ performanța generală a companiei. În acest context, în ultimii ani se înregistrează un trend ascendent al companiilor cu departament IT intern, care apelează, în același timp, la servicii IT oferite de firme specializate.
Mai jos, am realizat o listă cu 5 moduri prin care firmele de servicii IT pot susține un departament IT și, implicit, directorii IT:
1. Completarea competențelor IT: Resursele și cunoștințele unei întregi echipe de specialiști vor completa cu succes competențele unui director IT, care va beneficia de suport specializat și susținere în derularea proiectelor și va avea acces la o serie de instrumente IT mderne pentru derularea propriei activități.
2. Monitorizare permanentă, 24/7: Funcționarea echipamentelor critice pentru desfășurarea activității din companie este esențială, iar monitorizarea acestora poate fi realizată cu succes de o firmă de IT contractată, care se va ocupa, în plus, de îmbunătățirea performanței, reducerea riscurilor potențiale sau rezolvarea alertelor.
3. Suport IT pe termen scurt: În cazuri speciale – perioade de concedii sau situații neprevăzute, o firmă de IT va asigura funcționarea sistemelor IT importante și va contribui la creșterea productivității angajaților, prin reducerea numărului de întrerupei în activitate.
4. Helpdesk utilizatori și servicedesk: Prin sisteme moderne de gestiune a incidentelor, utilizatorii pot beneficia de rezolvări rapide pentru orice situație apărută la stațiile de lucru și pot beneficia oricând de suport IT.
5. Soluții de management IT: Instrumentele de management IT, dezvoltate de firme de IT, oferă beneficii maxime pentru companii, printr-o mai bună gestionare a resurselor existente, optimizarea costurilor, creșterea eficienței generale și protecția datelor companiei.
Indiferent de nevoile existente și de volumul de muncă actual, contractarea unei firme de IT pentru completarea resurselor IT sau asistarea departamentului IT în derularea unor proiecte speciale va fi o decizie pozitivă, care va oferi mai multă stabilitate companiilor și eficiență în activitățile zilnice. Pentru mai multe detalii despre cum puteți fi susținuți în activitate de specialiștii Class IT, puteți intra pe site-ul Class IT sau ne puteți trimite un e-mail la adresa welcome@classit.ro.[:en]Un departament IT intern aduce cu sine numeroase beneficii, însă, de multe ori, responsabilitățile și serviciileIT pot deveni provocatoare chiar și pentru cei mai experimentați directori IT. Când trebuie să deții controlul pentru toate echipamentele IT, să monitorizezi serverele din companie și, totodată, să oferi suport utilizatorilor sau să rezolvi incidente neprevăzute, lucrurile pot scăpa ușor de sub control.
În majoritatea cazurilor, companiile care dețin un departament propriu de IT se bazează pe cunoștințele și resursele unei singure persoane, dar acestea pot fi limitate sau inexistente în momente cheie, de nefuncționare sau situații de criză, care pot afecta negativ performanța generală a companiei. În acest context, în ultimii ani se înregistrează un trend ascendent al companiilor cu departament IT intern, care apelează, în același timp, la servicii IT oferite de firme specializate.
Mai jos, am realizat o listă cu 5 moduri prin care firmele de servicii IT pot susține un departament IT și, implicit, directorii IT:
1. Completarea competențelor IT:
Resursele și cunoștințele unei întregi echipe de specialiști vor completa cu succes competențele unui director IT, care va beneficia de suport specializat și susținere în derularea proiectelor și va avea acces la o serie de instrumente IT mderne pentru derularea propriei activități.
2. Monitorizare permanentă, 24/7:
Funcționarea echipamentelor critice pentru desfășurarea activității din companie este esențială, iar monitorizarea acestora poate fi realizată cu succes de o firmă de IT contractată, care se va ocupa, în plus, de îmbunătățirea performanței, reducerea riscurilor potențiale sau rezolvarea alertelor.
3. Suport IT pe termen scurt:
În cazuri speciale – perioade de concedii sau situații neprevăzute, o firmă de IT va asigura funcționarea sistemelor IT importante și va contribui la creșterea productivității angajaților, prin reducerea numărului de întrerupei în activitate.
4. Helpdesk utilizatori și servicedesk:
Prin sisteme moderne de gestiune a incidentelor, utilizatorii pot beneficia de rezolvări rapide pentru orice situație apărută la stațiile de lucru și pot beneficia oricând de suport IT.
5. Soluții de management IT:
Instrumentele de management IT, dezvoltate de firme de IT, oferă beneficii maxime pentru companii, printr-o mai bună gestionare a resurselor existente, optimizarea costurilor, creșterea eficienței generale și protecția datelor companiei.
Indiferent de nevoile existente și de volumul de muncă actual, contractarea unei firme de IT pentru completarea resurselor IT sau asistarea departamentului IT în derularea unor proiecte speciale va fi o decizie pozitivă, care va oferi mai multă stabilitate companiilor și eficiență în activitățile zilnice. Pentru mai multe detalii despre cum puteți fi susținuți în activitate de specialiștii Class IT, puteți intra pe ClassIT sau ne puteți trimite un e-mail la adresa welcome@classit.ro