Majoritatea proprietarilor de afaceri probabil că nu vor fi surprinși să afle că e-mailul este una dintre principalele modalități prin care hackerii pot obține acces la datele și informațiile sensibile din firmă. Însă poate vă va alarma să știți că firmele mici sunt în special vulnerabile. Mai exact, atacurile cibernetice asupra acestora s-au dublat comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent.
Există numeroase modalități de a vă asigura că firma este protejată prin e-mail securizat. Deoarece securitatea firmei este tot atât de puternică și importantă, secretul este să vă implicați angajații în succesul securității.
Astfel de măsuri colective definesc securitatea e-mailului. Persoanele fizice, precum și organizațiile, pot folosi aceste servicii pentru a proteja accesul general la unul sau la întregul lor cont de companie.
Caracteristici de securitate a e-mailului
Serviciile de securitate a e-mailului oferă diverse tipuri de soluții. Câteva dintre principalele caracteristici de securitate a e-mailului sunt următoarele:
Filtre de spam
O proporție semnificativă din e-mailurile pe care le primiți zilnic sunt e-mailuri de marketing. Aceste e-mailuri blochează căsuța de e-mail în așa fel încât aproape să pierdeți unele dintre e-mailurile oficiale sau esențiale. În al doilea rând, infractorii cibernetici profită de aceste e-mailuri de marketing introducând și e-mailurile lor de phishing. Un utilizator care nu bănuiește, ar putea deschide astfel de e-mailuri și poate face clic pe linkurile rău intenționate furnizate în e-mailul de phishing.
Ar putea duce la repercusiuni grave, cum ar fi: compromiterea detaliilor financiare ale cuiva-ex: conturile bancare, numerele cardurilor de credit și așa mai departe. Instalarea filtrelor de spam poate ajuta la separarea acestor e-mailuri de marketing și de phishing prin direcționarea lor către o căsuță de e-mail distinctă. În acest fel, căsuța de e-mail obișnuită nu se înfundă. În al doilea rând, nu pierdeți niciun e-mail de afaceri crucial. O caracteristică vitală de securitate a e-mailului este că puteți programa ștergerea e-mailurilor spam la intervale fixe. Acestea pot fi șterse automat fără a fi nevoie să le deschideți.
Asigurați-vă că parolele sunt securizate
Toți angajații trebuie să aibă propria parolă pentru computerul și sistemul de e-mail de la locul de muncă. Aceste parole trebuie să fie resetate la fiecare trei luni; de asemenea, luați în considerare solicitarea unei autentificări mulți-factor atunci când angajații își schimbă parolele. Cele mai puternice parole constau în cel puțin 12 caractere și o combinație de cifre, simboluri, litere mici și litere mari. Parolele nu trebuie să fie ceva evident (de exemplu, zile de naștere, numele copiilor etc.), dar trebuie să fie memorabile. Cu alte cuvinte, angajații trebuie să evite cele mai comune două parole (și cele mai slabe) din anul 2014: „parolă” și „123456”. De asemenea, angajații nu trebuie să utilizeze aceeași parolă pentru mai multe conturi sau site-uri web. Luați în considerare utilizarea unui manager de parole sau a funcției de sign-on unic.
Protectie antivirus
Filtrele de spam joacă rolul de a separa e-mailurile de spam de cele obișnuite. Cu toate acestea, aceste e-mailuri rămân în căsuța de e-mail pentru o anumită perioadă, după care sunt șterse automat. Există întotdeauna o probabilitate ca utilizatorul să acceseze căsuța de e-mail de spam și să deschidă aceste atașamente de e-mail. Hackerii trimit conținut rău intenționat prin astfel de atașamente de e-mail și linkuri false din mesaje. Dacă un utilizator face clic fără să vrea pe astfel de link-uri sau descarcă astfel de fișiere, există șanse ca virușii să se răspândească în sistemele lor de informații. Modul corect de a face față unor astfel de situații este să aveți o protecție antivirus robustă.
Acest program software scanează fiecare e-mail primit și trimis pentru conținut rău intenționat și blochează intrarea sau ieșirea acestora, după caz. Prin urmare, oferă o protecție mai bună decât filtrele de spam, deoarece identifică și elimină acești viruși care pot crea haos în sistemele rețelei de calculatoare.
Dezvoltați o politică logică de reținere a mesajelor de e-mail
Solicitați-le angajaților să șteargă definitiv mesajele de e-mail care nu sunt importante pentru eforturile de business și implementați o politică pentru a vă asigura conformitatea. Multe firme instituie un standard de 60-90 de zile, cu pași pentru arhivare automată și eliminare permanentă după o perioadă de timp stabilită. Anumitor angajați le poate fi greu să rețină să șteargă mesajele de e-mail care nu respectă acest standard, așa că poate fi necesar să le reamintiți frecvent.
Controlul imaginii și conținutului
Hackerii folosesc e-mailurile în scopuri de phishing. Atașamentele de e-mail pot conține fișiere, link-uri și chiar imagini. Au existat numeroase cazuri de phishing în ultima vreme în care infractorii cibernetici au reușit să transmită software rău intenționat prin imagini. Prin urmare, devine vital pentru serviciile de securitate e-mail să protejeze sistemele și prin scanarea imaginilor. Este unul dintre cele mai importante aspecte ale securității e-mailului în securitatea informațiilor.
Instruiți angajații în domeniul securității e-mailului
Angajații au un rol esențial în păstrarea datelor securizate prin e-mail. Ei trebuie să știe ce tipuri de comportamente să evite și ce tipuri de mesaje de e-mail să ocolească.
Din păcate, aproape jumătate din toate firmele cheltuiesc mai puțin de 1% din bugetul lor de securitate cu programe care-i învață pe angajați cum să fie conștienți de amenințările de securitate. Cu toate acestea, 64% din organizații au întâmpinat un anumit nivel de pierdere financiară din cauza breșelor de securitate și 85% au detectat viruși pe computere. N-ar merita să suportați costul redus al instruirii pentru a reduce costul potențial imens al unui atac?
Angajații ar trebui să fie instruiți să respecte următoarele reguli:
- Să nu deschidă niciodată linkuri sau atașări de la persoane necunoscute.
- Să nu răspundă la mesajele de e-mail care solicită o schimbare a parolei și le solicită să divulge informații personale, indiferent cât de oficială pare sursa.
- Să se asigure că software-ul antivirus și anti-spyware este actualizat pe computerele lor.
- Să cripteze toate mesajele de e-mail care conțin date sensibile înainte de a le trimite.
- Să nu utilizeze adresa de e-mail de la firmă pentru a trimite și a primi mesaje de e-mail personale.
- Să nu redirecționeze automat mesajele de e-mail din firmă către un sistem de e-mail terț.
În plus, unele firme au înregistrat succese cu instituirea unor programe care testează angajații folosind campanii de phishing, mesaje de e-mail de „spear-phishing” și alte amenințări de securitate cibernetică și apoi îi recompensează atunci când trec aceste teste.
Criptarea datelor
Datele de e-mail sunt în poziția cea mai vulnerabilă atunci când sunt în tranzit. În general, este transmis într-un format deschis. Acest lucru le permite infractorilor cibernetici să intercepteze aceste mesaje în tranzit și să le folosească.
Criptarea e-mail-urilor implică faptul că îngreunați accesul hackerilor la conținutul e-mail-urilor. Fiecare organizație ar trebui să aibă această caracteristică de securitate a e-mailului instalată în rețeaua lor de computere. Este una dintre cele mai bune modalități de a evita să deveniți victime ale încercărilor de phishing.
Infractorii cibernetici devin din ce în ce mai inteligenți pe zi ce trece. Ei inventează noi moduri de a pirata rețelele de calculatoare din întreaga lume. Prin urmare, ar trebui să fie cu câțiva pași înaintea acestor hackeri. Adoptarea diferitelor tipuri de soluții de securitate a e-mailului vă poate ajuta în mod semnificativ.
Încercările de phishing au devenit comune astăzi. Odată cu creșterea utilizării computerelor în activitățile de zi cu zi, este firesc ca infractorii cibernetici să-și crească și ei atentia in aceasta directie.
Prin urmare, ar trebui să adoptati mijloace proactive de securizare a e-mailurilor. Cu puțină atenție la crearea politicilor privind e-mailurile din interiorul companiei, veți evita o mulțime de probleme înainte ca ele măcar să apară.
Obțineți implicarea angajaților și recompensați-i pentru contribuția la crearea unui mediu în care informațiile sunt securizate. Împreună, este posibil să vă păstrați în siguranță angajații, clienții și datele firmei.