NOC și avantajele externalizării lor

  • admin
  • Nici un comentariu
  • echipa StarTech Team network operations center NOC StarTech Team

Ce este NOC?

Network Operations Center (NOC) este un punct de lucru de la care administratorii de rețea gestionează, controlează și monitorizează una sau mai multe rețele ori echipamente critice conținute de acestea. Obiectivul lor general este de a menține în condiții optime operațiunile de rețea pe mai multe platforme, medii și canale de comunicații. De exemplu telecomunicațiile, emisiunile de televiziune și rețelele de calculatoare sunt controlate prin intermediul NOC.

Rolul unui specialist NOC

NOC are rolul de a monitoriza rețelele și echipamentele critice conținute de acestea astfel încât să detecteze situații sau condiții care le-ar putea afecta performanța. Astfel de specialiști monitorizează defecțiunile de alimentare, alarmele liniei de comunicație și problemele de performanță. Ei analizează și soluționează eventualele deranjamente prin depanare, comunicând în permanență cu tehnicienii de pe teren.

Specialiștii sunt clasificați pe niveluri de dificultate a problemelor cu care se confruntă. Nivelurile încep de la 1 (rezolvarea problemelor minore) și cresc până la cele mai complexe defecțiuni IT. Spre exemplu, în cazul unei defecțiuni hardware, un ticket poate fi atribuit inițial unui tehnician de nivel 1. După investigații, dacă se dovedește că problema îi depășește competențele este posibil ca ticket-ul să fie plasat unui tehnician de nivel 2/ 3.

Responsabilitățile specialistului NOC

Principalele responsabilități ale unui specialist NOC sunt:

  • Întreținerea infrastructurii de servere și rețea și extinderea acesteia în funcție de nevoie 24×7;
  • Asigurarea disponibilității infrastructurii și a serviciilor oferite de aceasta.

Pe lângă cele de mai sus, specialistul NOC are în vedere și următoarele atribuții:

  • Instalarea de aplicații software, depanarea și actualizarea lor;
  • Managementul e-mailului;
  • Gestionarea de back-up și stocare;
  • Monitorizarea și managementul sistemelor firewall;
  • Managementul listei albe;
  • Evaluarea partajată a amenințărilor;
  • Optimizarea și raportarea calității serviciilor;
  • Gestionarea traficului vocal și video;
  • Raportarea performanțelor și recomandarea soluțiilor de îmbunătățire;

Avantajele externalizării serviciilor NOC

Serviciile NOC gestionate corect asigură dezvoltarea organizației. În funcție de activitate, companiile pot opta pentru servicii in-house (departament intern) sau outsourced (firmă specializată). Această decizie nu este ușoară, întrucât trebuie luate în calcul multe variabile. Pe de-o parte, echipa internă oferă companiei control asupra tuturor operațiunilor. Pe de altă parte, presupune un cost și un set de responsabilități adiționale. Unele companii consideră că efortul de a căuta și angaja cei mai buni specialiști și de a asigura monitorizarea rețelelor 24×7 îi distrage de la îndeplinirea obiectivelor și apelează la o firmă de IT specializată.

Tehnicienii NOC trebuie să observe constant rețelele și echipamentele critice pe care acestea le conțin și să remedieze activitățile anormale, astfel încât să nu apară situații urgente. Acest lucru necesită o gamă largă de tehnologii costisitoare, avansate, la care un departament intern ar avea, probabil, acces mai greu. Astfel, externalizarea serviciilor NOC este o opțiune foarte atractivă și rentabilă. Firma specializată se ocupă de toate activitățile și suportă toate costurile, iar compania ta își continuă activitatea în condiții optime.

Externalizarea serviciilor oferă un ROI ridicat în ceea ce privește timpul și bugetele investite. Firmele care oferă servicii de IT sunt bine pregătite în domeniu și funcționează ca o extensie a companiei.

Pentru că ne dorim ca partenerii și clienții noștri să își desfășoare activitatea în cele mai bune condiții, specialiști NOC de la StarTech Team, cu experiență pentru toate nivelurile îți oferă servicii de Network Operation Center complete. Mai mult, StarTech Team oferă disponibilitate cât mai mică în intervalul de lucru 24×7. Astfel, în funcție de dificultatea problemei întâlnite, scopul nostru este să minimizăm cât mai mult timpul total de întrerupere pe lună. Ne propunem să nu lăsăm să ne scape nicio eroare și să rezolvăm sistemele critice în cel mai scurt timp, astfel încât compania ta să-și poată desfășura activitatea fără evenimente nedorite.

Pentru a cere o ofertă, completează formularul de aici: https://www.startechteam.ro/contact.php

Comentarii