Odată cu dezvoltarea afacerii, companiile stochează cantități uriașe de informații și date confidențiale care înglobează întreaga activitate derulată de-a lungul anilor. Aceste date reprezintă întregul sistem de informații referitoare la vânzări, profile de clienți și parteneri sau tranzacții, fără de care continuitatea afacerii ar fi pusă în pericol. În mod normal, aceste date pot fi accesate doar din interior, iar orice accesare din exterior necesită aprobarea companiei.
Cu toate acestea, pericolele legate de securitatea datelor pot veni atât din interior, cât și din exterior, iar evenimente neplăcute pot apărea oricând: corupere accidentală a documentelor, avarie a echipamentelor sau infectare cu un virus.
Care sunt riscurile legate de pierderea datelor din companie?
În cazul în care nu există o soluție de protecție a datelor sau aceasta nu este aleasă în mod corect, conform nevoilor și cerințelor, orice companie riscă să piardă informații critice pentru afacere, informații care nu mai pot fi recuperate ulterior. Implicit, compania poate pierde oportunități, clienți, bani și timp. În cazul unei pierderi majore, compania ar putea fi nevoită chiar să își întrerupă activitatea, lucru care ar avea consecințe vizibile asupra productivității angajaților și succesului afacerii.
Pentru a evita toate neplăcerile și pentru a avea o asigurare garantată asupra datelor confidențiale și importante, este necesar ca orice companie sa implementeze o soluție optimă de backup.
Mai multe soluții pentru realizarea backup-ului, în funcție de nevoi
În momentul alegerii unei soluții potrivite de backup, compania trebuie să ia în considerare mai mulți factori importanți, raportați la nevoile companiei:
Cât de des se realizează backup-ul?
În funcție de dinamica și de cantitatea de informații, fiecare companie poate avea nevoie de actualizări ale backup-ului la un interval mai mare sau mai mic. În această situație, se poate chiar calcula care este timpul maxim în care o companie poate pierde informații, fără a afecta continuitatea serviciilor oferite.
Ce tip de backup aveți nevoie?
În funcție de spațiul de stocare și de viteza cu care informațiile pot fi recuperate ulterior, procesul de backup poate fi realizat în mai multe moduri:
– Integral – se face o copie completă a datelor
– Incremental – se realizează inițial o copie completă, după care se salvează doar modificările de la ultimul backup
– Diferențial – se salvează modificările de la ultimul backup integral
Mediul pe care se stochează backup-ul
Acesta trebuie să fie diferit de cel de pe care sunt copiate datele. De asemenea, este important ca acesta sa fie un mediu sigur, fiabil, redundant. Datele pot fi stocate pe benzi magnetice, hard disk-uri, storage optic sau în cloud.
Când se realizează backup-ul?
Momentul în care se realizează și actualizează informațiile trebuie sa fie atent ales, astfel încât să nu afecteze performanța sitemelor. De obicei, acesta se realizează noaptea sau în weekend, deoarece procesul crește traficul în rețea și consumă din resursele sistemelor.
Care sunt soluțiile cele mai potrivite?
O soluție de backup are în principal două componente: partea hardware și partea software. Partea hardware este mediul pe care se face backup-ul, iar partea software este aplicația care realizează backup-ul. În zona de hardware, există echipamene dedicate pentru backup. Unele pot oferi redundanță la nivel de companie și pot avea viteze de transfer al datelor.
În ceea ce privește partea software, Microsoft are propria soluție de backup pentru fiecare produs căruia i se adresează. Există și alți producători de software care au dezvoltat propriile soluții, precum McAfee, Symantec sau Acronis. Calculatoarele care rulează Linux au și ele o gamă variată de soluții de backup.
O alternativă pentru backup e reprezentată de achiziționarea unui serviciu de la o companie specializată și presupune plata unui abonament lunar pentru un spațiu de stocare. Avantajul este că echipamentele aparțin provider-ului de servicii, oferind astfel o siguranță mult mai mare și costuri de administrare mai mici.
Contactați-ne
Pentru a afla mai multe detalii despre soluțiile de backup, dar și pentru a afla care sunt soluțiile potrivite pentru afacerea dumneavoastră, vă încurajăm să luați legătura cu un specialist Class IT la adresa office@classit.ro.