Zilnic folosim minim doua browsere, unul la birou si unul pentru a naviga pe Internet de acasa. Daca sunteti un impatimit al gadgeturilor, ca mine, atunci inseamna ca dispuneti atat de un calculator de serviciu, laptop personal, smartphone si o tableta inteligenta, nou achizitionata. Acest lucru presupune minim patru browsere, fiecare cu setarile proprii si cu bookmarkurile aferente. Exista solutii de pastrare a setarilor complete intre toate acestea.
CE VARIANTE EXISTA PENTRU FIECARE BROWSER?
Pentru utilizatorii browser-ului Mozilla Firefox, sincronizarea se poate face foarte simplu acum, deoarece optiunea este integrata automat in Firefox 4, iar pentru versiunile anterioare se creaza un cont din Add-on. Astfel se salveaza pe serverele Mozilla lista de bookmark-uri, site-urile vizitate, cookie-urile si alte informatii, iar dumneavoastra veti avea tot timpul backup la setarile din browserul Firefox si veti folosi aceleasi setari pe mai multe calculatoare. Este mai greu de folosit decat optiunile cu care vin celelalte browsere, deoarece trebuie sa retinuta cheia pe care o creeaza initial sau sa aveti acces la ambele dispozitive pentru a introduce coduri de validare.
Google Chrome va ofera posibilitatea de a sincroniza toate setarile browser-ului, iar intregul proces se realizeaza prin intermediul contului de Google. Este mult mai usor de folosit si poate fi folosit pe toate platformele: Linux, Windows si Mac. Astfel veti putea accesa usor site-urile preferate. Daca va doriti acces la bookmark-uri si in afara computerelor proprii, puteti sa vizualizati site-uri preferate in contul dumneavoastra personal de la Google, de la orice calculator cu acces la Internet. Daca folositi deja Gmail sau Google Calendar, adaugati simplu Google Bookmarks la aceste servicii si veti putea importa setarile din Internet Explorer sau Firefox.
Microsoft ofera o solutie speciala pentru Windows, Windows Live Mesh, ce ofera un numar bogat de optiuni. Pe langa sincronizarea bookmark-urilor, poti sincroniza si pastra setari specifie in Microsoft Office (templates, custom dictionaries, e-mail signatures). O alta facilitate consta in posibilitatea de a sincroniza folderele din calculator cu Skydrive – 5GB de storage in cloud, dimensiunea maxima pentru fisier fiind de 50 Mb. Astfel acestea din urma vor fi accesibile de oriunde prin intermediul contului Microsoft Live.
Pentru utilizatorii de iPhone sau iPad, Apple ofera o solutie proprie, MobileMe, ce permite sincronizarea informatiilor in momentul folosirii browser-ului Safari. Daca solutiile prezentate pana acum erau puse la dispozitia dumneavoastra gratuit, MobileMe implica o subscriptie anuala de 99$. Dar Mobile Me ofera mai mult decat simpla sincronizare a browserelor, ci se extinde si la e-mail, contacte, calendar, salvate pe toate dispozitivile tale.
Mozilla ofera si ea o varianta pentru PDA-urile celor de la Apple, Firefox Home, iar daca vreti sa incercati alta varianta in locul browser-ului Safari, va recomandam Mercury Browser sau Lunascape Browser, ce au modulul de sincronizare inclus.
In cazul in browserul folosit difera de la un echipament la altul exista varianta folosirii add-on-ul de pe site-ul www.xmarks.com si sa realizati sincronizarea prin crearea unui cont. Veti fi intrebat daca doriti sincronizarea parolelor, a paginilor deschise, a istoricului sau a bookmark-urilor. Totul se realizeaza prin simpla bifare a optiunilor dorite, solutia fiind oferita gratuit.
CONCLUZII
Sincronizarea datelor personale pastrate in browser, cum ar fi parole salvate, bookmark-uri, istoricul site-urilor vizitate anterior sau aplicatii intre mai multe echipamente este o solutie pentru a va asigura un confort suplimentar in navigarea pe Internet.
Pentru a afla mai multe detalii despre cum va puteti pastra setarile browser-ului va incurajez sa luati legatura cu autorul articolului care poate fi contactat prin telefon 0731493069 sau e-mail georgian.matei@classit.ro.
Pastreaza-ti browser-ele personalizate