Acordati importanta parolelor utilizate in cadrul companiei? Ati evaluat posibilitatea ca o persoana rau intentionata sa afle si sa foloseasca in numele dumnevoastra sau a unui utilizator o parola de access cu drepturi superioare la care in mod normal nu ar avea acces?
RISCURILE
Ca rezultat al folosirii unor parole lipsite de securitate aceste persoane rau intentionate ar putea avea acces nelimitat la fisierele si documentele confidentiale din cadrul companiei, ar putea accesa e-mail-urile dumneavoastra sau ale colegilor sau in cel mai rau caz ar putea realiza operatiuni bancare in numele dumneavoastra.
CUM PUTETI CRESTE SIGURANTA PAROLELOR?
Pentru a evita astfel de situatii, va incurajez sa aplicati urmatoarele sfaturi prin care veti creste siguranta parolelor utilizate in cadrul companiei dumneavoastra:
1. SOLICITATI UN NUMAR MINIM DE CARACTERE
A avea o parola scurta si simpla este cam acelasi cu a nu avea o parola deloc. Parole precum “caine”, “casa”, “123456” sau “parola” sunt usor de retinut, dar sunt la fel de usor de ghicit de catre o persoana rea intentionata. Impuneti folosirea unor parole puternice de minim 6-8 caractere care sa fie formate dintr-un mix de litere numere si alte semne de pe tastatura.
2. SCHIMBATI PAROLELE PERIODIC
O metoda buna si eficienta consta in schimbarea parolelor la o perioada de aproximativ 90 de zile, dar este posibil sa apara necesitatea unor schimbari chiar mai frecvente acest lucru depinzand de tipul afacerii pe care o desfasurati. In domenii cu cerinte de securitate ridicate, schimbarea parolelor trebuie realizata chiar mai des.
3. NU FOLOSITI ACEEASI PAROLA PENTRU MAI MULTE SERVICII
Mult prea multi oameni folosesc aceeasi parola pentru mai multe servicii sau conturi online. Desi este destul de dificil tinand cont de multitudinea de servicii pe care le utilizati este extrem de important sa creati parole diferite mai ales in cazul unor conturi precum online banking, fonduri de investitii, conturi de email. Veti reusi astfel sa eliminati o serie de riscuri date de securitatea parolelor.
4. AVETI GRIJA CAND FOLOSITI CALCULATORUL ALTEI PERSOANE
Cand folositi calculatorul altei persoane sau un calculator dintr-un hotel sau café bar nu uitati sa va asigurati ca v-ati delogat si ca ati inchis browser-ul pentru a elimina riscul ca altcineva sa aiba apoi acces la conturile si respectiv parolele dumneavoastra.
5. NU PERMITETI ANGAJATILOR SA UTILIZEZE ACELEASI PAROLE
Acesta greseala este facuta in special de companiile care folosesc serviciile de tip cloud, zeci de angajati ajungand sa aiba aceleasi informatii de logare. Acest lucru poate fi acceptat in cazul in care infomatiile accesate nu sunt de o importanta critica, dar exista mereu un risc.
SOLUTII DE MANAGEMENT AL PAROLELOR
In loc sa va folositi memoria sau sa notati parolele in agende si post-it-uri riscand astfel sa le pierdeti sau sa fie vazute de altcineva puteti folosi un manager de parole. Astfel eliminati orice risc si aveti la dispozitie un mod mult mai eficient de a le contabiliza si retine.
LastPass este unul dintre cei mai buni password manageri de pe piata cepoate fi folosit de orice companie indiferent de buget pentru ca este o solutie gratuita si se evidentiaza printr-o serie de avantaje. Cel mai important este gradul ridicat de securitate ce il caracterizeaza, deoarece parola nu este salvata pe servere externe, iar decodificarea informatiilor se face pe calculatorul dumneavoastra, folosind ultimele tehnologii de criptare.
Important de specificat este faptul ca LastPass este add-on pentru: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Safari (Mac), Google Chrome, si lucreaza cu alte browsere cu Bookmarklets (Opera). Totodata, ofera si o versiune platita (1$/luna) cu acces pentru mobile de pe iPhone, Blackberry, Windows Mobile, Google Android si Symbian. Cu LastPass nu mai trebuie sa memorati decat o singura parola, cea de accesare a managerului de parole. Totodata, acesta poate fi folosit si ca generator de parole cu un grad de securitate ridicat.
O alternativa la LastPass de asemenea gratuita este KeePass un manager de parole usor de folosit, dar care nu ofera posibilitati de sincronizare cu dispozitivele mobile.
Pe langa aceste variante gratuite, mai exista si alte solutii pentru companiile medii si mari care isi doresc functii suplimentare. 1Password (29,95$) este o solutie care poate crea si retine in cea mai mare siguranta parolele dumneavoastra si ofera in plus posibilitatea stocarii datelor legate de licentele sau cartile de credit pe care le folositi. Pentru cei dintre dumnevoastra care se afla mereu in miscare 1Password se sincronizeaza pe orice calculator sau dispozitiv mobil prin functia gratuita Dropbox.
La fel de eficienta este si solutia celor de la Kaspersky; Kaspersky Password Manager (24,95$) poate fi accesat prin intermediul unei dispozitiv cu USB sau interfata Bluetooth, precum un telefon mobil. Cu ajutorul unui cod PIN, special creat pentru utilizator, Kaspersky Password Manager se deblocheaza automat atunci cand telefonul mobil se conecteaza la PC, blocandu-se imediat dupa ce a fost deconectat.
BENEFICIILE
Adoptarea unei solutii de management al parolelor aduce beneficii multiple crescand in primul rand gradul de securitate al aplicatiilor folosite si reducand riscul pierderilor de date. In plus sporeste productivitatea angajatilor simplificand accesul la date si aplicatii si rationalizeaza procesele de management si implementare.
Pentru a afla mai multe detalii despre cum puteti sa beneficiati de aceste avantaje imbunatatindu-va siguranta parolelor utilizate in cadrul companiei, va recomandam sa luati legatura cu autorul articolului poate fi contactat la telefon 0724.312.500 sau e-mail radu.ilie@classit.ro.