În septembrie, copiii se pregătesc de școală și își pregătesc conștiincioși materialele necesare pentru anul școlar care urmează. Într-un mod similar, companiile se pregătesc toamna de lansarea unor noi proiecte, pun la cale ultimele tactici pentru câștigarea clienților și își scot armele secrete pentru depășirea concurenței. Însă, în vâltoarea pregătirilor și entuziasmul noutăților, multe dintre acestea uită să-și facă temele într-un domeniu esențial pentru funcționarea afacerii – departamentul de IT.
Întrucât IT-ul face parte din părțile afacerii care susțin întreaga activitate, am creat un checklist al departamentului de IT, pentru orice companie:
- Validarea performanței infrastructurii IT, a stațiilor de lucru, serverelor, echipamentelor de stocare și de comunicații: Niciun echipament nu funcționează la nesfârșit, iar acesta poate ceda într-un moment cheie, când derulăm un proiect important sau avem de realizat prezentări și rapoarte. Tocmai de aceea, monitorizarea încărcării curente, urmată de o curățare și o verificare adecvate a performanței infrastructurii ne pot furniza informații valoaroase despre perioada de viață a acestora și putem ști din timp când este momentul să le schimbăm.
- Protecția datelor interne: Odată cu demararea unor noi proiecte, date și profile ale potențialilor clienți vor ajunge în companie, iar securizarea acestora este esențială, atât din interior, cât și din exterior, pentru a nu ajunge în mâinile concurenței. În plus, nu e niciodată de prisos să ne asigurăm că datele confidențiale ale companiei sunt protejate adecvat.
- Validarea planului de backup: Informațiile stocate pe serverele companiei sunt extrem de valoroase, iar pierderea acestora ar fi un dezastru. Validarea planului de back-up și implementarea unui plan bine realizat elimină orice risc de pierdere sau corupere a datelor. Mai mult, acesta poate fi un moment potrivit și pentru curățarea serverelor de datele inutile sau pentru creșterea capacității, dacă este nevoie.
- Licențierea: în orice companie, licențierea este un subiect sensibil, care, ignorat mai mult timp, poate aduce consecințe nedorite. Aceast perioadă este un moment potrivit pentru a verifica licențele deținute, pentru care puteți realiza un document cu numărul acestora, perioada în care expiră și planul de achiziție a unora noi.
- Continuitatea e-mail-ului: în multe cazuri, e-mail-ul este canalul primar prin care companiile mențin legătura cu partenerii, clienții sau furnizorii. Testarea planului de continuitate, crearea și validarea unor scenarii de avarie vor asigura ca sunteți pregătiți în cazul unui dezastru. Obținerea bugetului necesar este o componentă esențială a acestui pas.
Prin acest checklist, companiile se pot asigura că sistemele IT funcționează la parametrii normali, iar departamentul IT este pregătit să susțină orice proiect implementat. Pentru mai multe soluții și sfaturi pentru completarea serviciilor IT interne, puteți intra în legătură cu un consultant Class IT, la adresa office@classit.ro sau ne puteți contacta la numărul de telefon 031 8260150.