Cultura pozitivă a muncii vine din a fi atent, a-ți respecta colegii și a fi empatic.
Înainte de a începe, dă-mi un răspuns la o întrebare. De ce oamenii aleg să renunțe la locurile de muncă? Diferiți oameni au răspunsuri diferite la această întrebare, dar cel mai frecvent răspuns este cultura muncii de înaltă presiune și toxică. Nu-i aşa? Potrivit Asociației Americane de Psihologie, „Peste 500 de miliarde de dolari sunt extrase din economie din cauza stresului la locul de muncă, iar 500 de milioane de zile lucrătoare sunt pierdute în fiecare an din cauza stresului la locul de muncă”.
De asemenea, se estimează că stresul cauzează 60-80% din accidentele de muncă și mai mult de 80% din vizitele la medic. Huh, este o adevărată problemă!
În calitate de directori executivi, lideri, profesioniști și proprietari de afaceri, căutăm mereu să creăm o cultură de lucru pozitivă. Cu toate acestea, dacă angajații nu lucrează la timp, este un semn că ceva este în neregulă în cultura muncii. Știți că cultura pozitivă a muncii poate face minuni? O cultură de lucru are un impact direct asupra creșterii afacerii voastre. Vrei să știi cum? Haide să găsim răspunsul împreună!
Ce este o cultură pozitivă a muncii?
Cultura pozitivă a muncii este atmosfera care afectează creșterea și mentalitatea personalului. Îi ajută pe angajați să se simtă mulțumiți și să rămână loiali companiei din care fac parte. Prin stabilirea unei culturi pozitive a muncii, organizațiile își pot ajuta angajații să se simtă confortabil și în siguranță la locul de muncă.
Beneficiile culturii muncii pozitive
Cultura pozitivă a muncii are ample beneficii. Aici am enumerat câteva dintre ele.
Crește productivitatea
Menținerea unui mediu de lucru fericit îi ajută pe angajați să se simtă încurajați și să își termine munca la timp. Acest lucru ajută la producerea unei calități mai ridicate a muncii care duce la creșterea organizațională.
Bună pentru sănătate
Un loc de muncă toxic dă naștere unor stări de sănătate precare, de la stres fizic la stres mental și emoțional. Crearea unei culturi pozitive a muncii poate reduce stresul și problemele de sănătate ale angajaților.
Crește mentalitatea pentru succes
Mintea este esențială pentru succes! Organizațiile cu o cultură pozitivă a muncii încurajează angajații să-și dezvolte abilitățile pentru a-i ajuta să progreseze în carieră. De asemenea, oferă angajaților instrumentele de care au nevoie pentru a se dezvolta, cum ar fi seminarii de mentorat și dezvoltare.
Implicarea angajaților
Angajații fericiți fiind parte dintr-o cultură pozitivă a muncii lucrează din greu, se concentrează mai mult și se implică mai mult în munca care le este repartizată. Angajații nemulțumiți sunt întotdeauna stresați, impactând productivitatea și mediul la locul de muncă.
Crește colaborarea
Cultura pozitivă a muncii îi ajută pe angajați să colaboreze între ei fără nicio ezitare. Acest lucru îi ajută să-și facă noi prieteni, să construiască relații profesionale și să-și dezvolte rețeaua.
Cum arată o cultură pozitivă a muncii?
Cultura pozitivă a muncii are mulți factori vizibili.
- O atmosferă productivă.
- Comunicare clară între membrii unei organizații.
- Fără politică la locul de muncă.
- Oferirea sau primirea de feedback eficient.
- Membrii echipei pline de compasiune, cu un nivel de respect unul pentru celălalt.
- Încurajarea angajaților care doresc să se dezvolte și să învețe noi abilități.
- Gândire pozitivă și creșterea productivității angajaților.
- Un echilibru sănătos între viața personală și cea profesională.
Cum să creezi o cultură pozitivă a muncii?
Pentru a construi o cultură pozitivă a muncii, este important să stabilim niște limite în organizație. Valorile de bază ale organizației tale trebuie să fie fundamentul a tot ceea ce se întâmplă în compania ta. Ca lider, trebuie să dedici timp pentru a te asigura că totul este aliniat. Cultura organizației voastre va avea un impact direct asupra creșterii companiei.
Prin urmare, aici avem câteva sfaturi pentru care puteți opta pentru a crea o cultură pozitivă a muncii.
Sa aveți o comunicare deschisă
Amintiți-vă, comunicarea poate crea sau distruge un lider . Prin urmare, încercați să comunicați deschis cu membrii organizației voastre pentru a promova un mediu de lucru sănătos. Puteți cere feedback și, de asemenea, le puteți oferi feedback eficient pentru performanțele lor. Comunicarea îi va face pe angajați să se simtă mai confortabil și le va face mai ușor să-și confrunte problemele și să-și exprime nevoile.
Oferă incredere
Este o modalitate de a lăuda angajații pentru munca lor grea și pentru dăruire. Întărirea încrederii poate ajuta la promovarea unei culturi pozitive a muncii.
Ce poți face:
- Sa le oferi bonusuri bănești angajaților care lucrează dezinteresat pentru organizația ta sau angajaților care obțin succes în pozițiile lor ar fi un gest grozav.
- Sa oferi o recompensă colectivă pentru a încuraja comunicarea între angajați.
- Sa oferi majorări de salariu angajaților care arată un progres constant cu o calitate înaltă a muncii.
Angajați membri grozavi
Trebuie să ai calitatea de a identifica o persoană inteligentă . Prin urmare, angajați membri grozavi ai echipei pentru organizația voastră și să nu vă fie niciodată teamă să-i lăsați pe cei mai puțin dedicați să plece. Asigurați-vă că angajații din organizația voastră sunt profesioniști și jucători de echipă. Oamenii toxici nu afectează doar cultura muncii, ci și clienții.
Permite umorul
Permiterea umorului vă va ajuta să faceți o situație stresantă mai uşoară. După cum a spus odată Dale Carnegie, un scriitor și lector american: „Oamenii rareori reușesc dacă nu se distrează făcând ceea ce fac”. Ajută la:
- Creșteți buna dispoziție
- Reduceți stresul
- Îmbunătățiți sănătatea mintală
- Construiți relații
Concluzie
Se spune că presiunea și stresul îi împing pe angajați să performeze mai bine și mai repede, dar nu suntem destul de sinceri cu ceea ce face stresul pentru fiecare om în parte și nu reușim să recunoaștem repercusiunile ascunse.
Prin urmare, este important să se creeze o cultură pozitivă a muncii. Vă va ajuta să atrageți noi angajați și să îi faceți lideri loiali, punând în valoare cele mai bune puncte forte ale lor. Atunci când o organizație dezvoltă o cultură pozitivă a muncii, cu siguranță își crește nivelul și își atinge obiectivele la timp.
Amintiți-vă, cultura pozitivă a muncii nu se dezvoltă peste noapte. Trebuie să-ți asculți angajații, să te distrezi, să-i prețuiești și să-i încurajezi, iar asta va prinde contur. Efortul tău de a crea o cultură pozitivă va merita!