Mobilitatea din ce in mai mare care ne caracterizeaza actiunile efectuate, precum si tehnologia avansata, transforma modul in care companiile isi desfasoara activitatile zilnice. Astfel, mediul de lucru nu ramane strict biroul din cadrul companiei, ci devine mediu de lucru orice spatiu care faciliteaza interactiunea cu partenerii si genereaza oportunitati de afaceri. Mobilitatea angajatilor genereaza automat mobilitatea datelor interne din companie si posibilitatea de a le accesa rapid, din orice locatie.
Securitatea informatiilor interne ramane inca o problema pe care companiile trebuie s-o gestioneze, iar integritatea si confidentialitatea acestora nu par a fi niciodata indeajuns de sigure. Accesarea resurselor interne din locatii exterioare companiei constituie cu atat mai mult o provocare, cu cat posibilitatea ca acestea sa fie accesate de persoane straine creste substantial intr-un context extern.
Care sunt riscurile accesarii datelor din exteriorul companiei?
Oricine acceseaza date din exteriorul companiei se expune in mod automat unor riscuri si pericole pe care trebuie sa le monitorizeze atent. Astazi, majoritatea hotelurilor, cafenelelor sau aeroporturilor ofera clientilor posibilitatea de a se conecta la internet prin intermediul unei conexiuni wireless. Odata cu aceasta conectare wireless, se nasc si pericolele, intrucat oricine se poate conecta la aceeasi retea, poate intercepta comunicatia si poate afla astfel parole de acces catre resursele companiei. In eventualitatea accesarii datelor interne de catre o persoana rau intentionata, scenariile merg de la furtul datelor, modificarea lor si pana la stergerea definitiva a acestora si imposibilitatea de a le recupera. In orice situatie, consecintele pe care le poate suferi compania se transforma in pierderi financiare mari sau chiar suspendarea activitatii.
Ce solutii aveti la indemana pentru accesarea informatiilor
Comunicatiile intre dispozitivul mobil si resursele din interiorul companiei se pot efectua intr-un mod securizat folosind o conexiune VPN (Virtual Private Network). Exista mai multe tipuri de VPN ce ofera grade diferite de securitate:
- IP security (IPsec)
- Secure Sockets Layer / Transport Layer Security (SSL/TLS)
- Layer 2 Tunneling Protocol, version 3 (L2TPv3)
Utilizarea unei conexiuni VPN pentru a accesa informatiile din interiorul companiei se face in general folosind un client de VPN ce se afla instalat pe dispozitvul care acceseaza resursele companiei si un server VPN. Serverul VPN poate fi un echipament hardware Cisco, Fortigate, si/sau un server Microsoft sau Linux/Unix.
Pentru garantarea securitatii unei comunicatii catre un server web se foloseste https (Secure Hyper Text Transfer Protocol). De asemenea, comunicatia dintre clientul de email si server trebuie securizara, aici fiind posibile mai multe scenarii in functie de serverul de email folosit.
Posibilitatea accesarii informatiilor din exterior aduce o serie de beneficii
Productivitate crescuta – Posibilitatea de a avea acces la informatiile de care au nevoie determina o crestere substantiala a productivitatii angajatilor aflati in afara companiei, fapt care se raporteaza ulterior asupra companiei.
Moblitate si eficienta – Fara deplasari inutile la sediul companiei si fara activitati ineficiente care intarzie livrarea serviciilor, angajatii se bucura de mobilitate si astfel creste eficienta actiunilor lor, prin simpla accesare a informatiilor in momentul in care au nevoie si din locul in care se afla.
Castig financiar – Disponibilitatea informatiilor din orice loc, printr-un sistem securizat de acces, permite salvarea unor sume importante care, altfel ar fi alocate zecilor de deplasari ale angajatilor.
Castig de imagine – Profesionalismul unei companii este conferit si de actiunile si libertatea de miscare ale angajatilor. Persoanele din departamentul de vanzari, care se deplaseaza frecvent, vor oferi o imagine pozitiva si profesionista a companiei pentru care lucreaza, in momentul in care pot oferi pe loc informatii solicitate de un potential client.
Toate aceste beneficii sunt castigate prin posibilitatea acordata angajatilor, aceea de a avea acces la resursele companiei dintr-un spatiu exterior biroului in care isi desfasoara activitatea.
Contactati-ne
Pentru a afla mai multe detalii despre solutiile de acces mobil securizat la resursele interne, dar si pentru a descoperi exact care sunt solutiile potrivite pentru afacerea dumneavoastra, va incurajam sa luati legatura cu un specialist Class IT la adresa office@classit.ro.[:ro]Mobilitatea din ce in mai mare care ne caracterizeaza actiunile efectuate, precum si tehnologia avansata, transforma modul in care companiile isi desfasoara activitatile zilnice. Astfel, mediul de lucru nu ramane strict biroul din cadrul companiei, ci devine mediu de lucru orice spatiu care faciliteaza interactiunea cu partenerii si genereaza oportunitati de afaceri. Mobilitatea angajatilor genereaza automat mobilitatea datelor interne din companie si posibilitatea de a le accesa rapid, din orice locatie.
Securitatea informatiilor interne ramane inca o problema pe care companiile trebuie s-o gestioneze, iar integritatea si confidentialitatea acestora nu par a fi niciodata indeajuns de sigure. Accesarea resurselor interne din locatii exterioare companiei constituie cu atat mai mult o provocare, cu cat posibilitatea ca acestea sa fie accesate de persoane straine creste substantial intr-un context extern.
Care sunt riscurile accesarii datelor din exteriorul companiei?
Oricine acceseaza date din exteriorul companiei se expune in mod automat unor riscuri si pericole pe care trebuie sa le monitorizeze atent. Astazi, majoritatea hotelurilor, cafenelelor sau aeroporturilor ofera clientilor posibilitatea de a se conecta la internet prin intermediul unei conexiuni wireless. Odata cu aceasta conectare wireless, se nasc si pericolele, intrucat oricine se poate conecta la aceeasi retea, poate intercepta comunicatia si poate afla astfel parole de acces catre resursele companiei. In eventualitatea accesarii datelor interne de catre o persoana rau intentionata, scenariile merg de la furtul datelor, modificarea lor si pana la stergerea definitiva a acestora si imposibilitatea de a le recupera. In orice situatie, consecintele pe care le poate suferi compania se transforma in pierderi financiare mari sau chiar suspendarea activitatii.
Ce solutii aveti la indemana pentru accesarea informatiilor
Comunicatiile intre dispozitivul mobil si resursele din interiorul companiei se pot efectua intr-un mod securizat folosind o conexiune VPN (Virtual Private Network). Exista mai multe tipuri de VPN ce ofera grade diferite de securitate:
- IP security (IPsec)
- Secure Sockets Layer / Transport Layer Security (SSL/TLS)
- Layer 2 Tunneling Protocol, version 3 (L2TPv3)
Utilizarea unei conexiuni VPN pentru a accesa informatiile din interiorul companiei se face in general folosind un client de VPN ce se afla instalat pe dispozitvul care acceseaza resursele companiei si un server VPN. Serverul VPN poate fi un echipament hardware Cisco, Fortigate, si/sau un server Microsoft sau Linux/Unix.
Pentru garantarea securitatii unei comunicatii catre un server web se foloseste https (Secure Hyper Text Transfer Protocol). De asemenea, comunicatia dintre clientul de email si server trebuie securizara, aici fiind posibile mai multe scenarii in functie de serverul de email folosit.
Posibilitatea accesarii informatiilor din exterior aduce o serie de beneficii
Productivitate crescuta – Posibilitatea de a avea acces la informatiile de care au nevoie determina o crestere substantiala a productivitatii angajatilor aflati in afara companiei, fapt care se raporteaza ulterior asupra companiei.
Moblitate si eficienta – Fara deplasari inutile la sediul companiei si fara activitati ineficiente care intarzie livrarea serviciilor, angajatii se bucura de mobilitate si astfel creste eficienta actiunilor lor, prin simpla accesare a informatiilor in momentul in care au nevoie si din locul in care se afla.
Castig financiar – Disponibilitatea informatiilor din orice loc, printr-un sistem securizat de acces, permite salvarea unor sume importante care, altfel ar fi alocate zecilor de deplasari ale angajatilor.
Castig de imagine – Profesionalismul unei companii este conferit si de actiunile si libertatea de miscare ale angajatilor. Persoanele din departamentul de vanzari, care se deplaseaza frecvent, vor oferi o imagine pozitiva si profesionista a companiei pentru care lucreaza, in momentul in care pot oferi pe loc informatii solicitate de un potential client.
Toate aceste beneficii sunt castigate prin posibilitatea acordata angajatilor, aceea de a avea acces la resursele companiei dintr-un spatiu exterior biroului in care isi desfasoara activitatea.
Contactati-ne
Pentru a afla mai multe detalii despre solutiile de acces mobil securizat la resursele interne, dar si pentru a descoperi exact care sunt solutiile potrivite pentru afacerea dumneavoastra, va incurajam sa luati legatura cu un specialist Class IT la adresa office@classit.ro.[:]