Importanța tehnologiei pentru strategia de afaceri variază în funcție de nivelul de maturitate al tehnologiei. Și, chiar acum, instrumentele web și mobile rămân în centrul eforturilor digitale, în timp ce ofertele mai avansate sau emergente – cum ar fi ”machine learning” (ML), inteligența artificială (AI), realitatea augmentată (AR) ) – rămân în viitor ca părți critice, potrivit unui nou raport al firmei de cercetare Forrester.
Studiul, intitulat „The State Of Digital Business 2018: Top Technologies By Maturity”, evaluează companiile din trei categorii: Începători în stadiile incipiente ale călătoriei lor digitale; intermediari care progresează deja spre o transformare a afacerilor mai fundamentală; și organizațiile avansate care utilizează cel mai adesea ecosistemele digitale pentru a le perturba piețele.
Forrester a studiat 105 lideri mondiali în domeniul tehnologiei on-line în 2017 și una dintre constatările principale este că, în timp ce 86% dintre companiile avansate consideră că tehnologia este cel mai important motor al strategiei de afaceri, mai puțin de jumătate dintre începători consideră că tehnologia va afecta strategia lor de afaceri în aceeași măsură.
Raportul citează analizele web, mobile, cloud și date drept cele mai mature tehnologii, sugerând că pentru multe organizații strategia digitală este echivalentă cu ceea ce fac pe web și prin dispozitive mobile și aplicații mobile.
O majoritate a tuturor organizațiilor din studiu vad strategia lor digitală ca o oarecare încarnare a strategiei web și mobile. În timp ce aceste tehnologii sunt importante, se spune în raport, liderii digitali nu trebuie să-și limiteze gândirea la acele tehnologii.
Deși multe dintre companii văd tehnologia fundamentală ca fiind importantă, puțini recunosc impactul pe care tehnologiile emergente îl pot avea asupra veniturilor viitoare. Această „perspectivă limitatoare” a ceea ce înseamnă crearea unei strategii digitale va continua să restrângă creșterea în companiile mai puțin mature în comparație cu omologii lor mai maturi, se arată în raport.
În ceea ce privește tehnologiile mai avansate, în timp ce 44% dintre companiile avansate consideră că AI și ML sunt esențiale pentru strategia lor de afaceri, doar 27% dintre companiile începătoare au aceeași viziune. Având în vedere complexitatea construirii AI / ML în modelul de afaceri, acest lucru nu este surprinzător. Dar, de asemenea, sugerează că atunci când este vorba de utilizarea acestor tehnologii pentru a stimula creșterea veniturilor, organizațiile avansate vor avea un avantaj semnificativ față de concurenții mai puțin maturi.
Puține companii văd mai multe tehnologii emergente – cum ar fi AR, VR, interfețe vocale automate și roboți, tehnologii de localizare, imprimare 3D și identificare prin frecvențe radio / comunicare în apropierea câmpului – ca fiind esențiale pentru afacerea lor, mai ales experimentale.
Aceste tehnologii „rămân posibile pentru noi rezultate în sectoarele de nișă și nu trebuie încă să își dovedească valoarea pentru majoritatea companiilor”, se mai arată în raport.
Directorii executivi și directorii financiari au fost mult timp suspicioși de cererile CIO-urilor de a experimenta tehnologia, preferând în schimb să vadă semne de rentabilitate a investițiilor înainte de a investi. Dar această abordare a investițiilor în tehnologie se schimbă pe măsură ce societățile inovatoare finanțează continuarea experimentelor necesare pentru a debloca capacitatea tehnologiei de a furniza o valoare nouă a clienților, a adăugat raportul.
Cu excepția cazului în care liderii de afaceri sunt dispuși să investească în experimente tehnologice, fie pe plan intern, fie prin achiziție, va fi dificil, dacă nu chiar imposibil pentru companiile mai puțin maturi să depășească competitorii mai mari.
Solutii IT pentru succesul afacerii tale.
Cere oferta!