Suspectați că un site web sau un link pe care îl vizitați ar putea fi un site nesigur?
Iată ce puteți face în această situație
Pasul 1: Introduceți numele site-ului într-un motor de căutare și examinați rezultatele. Dacă site-ul în cauză este un pericol, o verificare superficială in motoarele de cautare va fi suficientă pentru a vă informa în consecință.
Pasul 2: Uită-te la tipul de protocol folosit de site-ul in cauza. Un site web care are un protocol „https” este mai sigur confirma existenta unui certificat SSL și este mai de încredere decât un site care utilizează protocolul „http”.
Pasul 3: Verificați starea de securitate a site-ului în bara de adrese a browserului dvs.
In majoritatea browserelor, un site web sigur va afișa o pictogramă cu un lacăt verde în partea stângă a adresei site-ului web. Apasand pe acest lacat vom afisa informațiile care includ scopurile vizate ale certificatului, cui a fost eliberat, de cine a fost eliberat și valabilitatea acestuia.
Pasul 4: Evaluați adresa URL a site-ului web.
Adresa URL a unui site web constă din tipul de conexiune (“http” sau “https”), numele domeniului în sine (de exemplu, “Google”) și extensia (“.com”, “.net”, etc.). Chiar dacă ați verificat că conexiunea este sigură, fiți atenți la următoarele semnale roșii:
- Mai multe liniuțe sau simboluri în numele domeniului.
- Nume de domenii care imită afaceri reale (de exemplu, „Amaz0n” sau „NikeOutlet”).
- Site-uri unice care utilizează șabloane credibile ale unui site (de exemplu, „vizionare”).
- Extensii de domeniu precum „.biz” și „.info”. Aceste site-uri tind să nu fie credibile.
- Rețineți, de asemenea, că site-urile „.com” și „.net”, deși nu sunt în mod inerent nesigure, sunt extensiile de domeniu cele mai ușor de obținut. Ca atare, ele nu au aceeași credibilitate ca un site „.edu” (institut educațional) sau „.gov” (guvernamental).
Pasul 5: Dacă observați un număr mare de cuvinte gresit scrise (sau lipsă), gramatică în general gresita sau fraze formulate gresit, ar trebui să puneți la îndoială securitatatea si calitatea site-ului.
Pasul 6: Atenție la reclamele invazive. Dacă site-ul selectat de dvs. are un număr imens de anunțuri care aglomerează pagina sau anunțuri care redă automat audio, probabil că nu este un site credibil.
Pasul 7: Utilizați pagina „Contact” a site-ului web. Majoritatea site-urilor oferă o pagină de contact, astfel încât utilizatorii să poată trimite întrebări, comentarii și preocupări proprietarului site-ului. Dacă puteți, sunați sau trimiteți un e-mail la numărul sau adresa de e-mail furnizate pentru a verifica legitimitatea site-ului web.
Dacă site-ul în cauză nu are o pagină de contact listată nicăieri, ar trebui să fie un semnal de alarmă imediat.
Pasul 8: Utilizați o căutare „WhoIs” pentru a căuta cine a înregistrat domeniul site-ului web.
Toate domeniile trebuie să afișeze informații de contact pentru persoana sau compania care a înregistrat domeniul. Puteți obține informații WhoIs de la majoritatea registratorilor de domenii sau de la servicii precum
Câteva lucruri de care trebuie să fii atent:
- Înregistrare privată: este posibil să înregistrați un domeniu în mod privat, unde un furnizor de „înregistrare privată” servește ca contact al domeniului, în locul proprietarului real. Dacă un domeniu folosește înregistrarea privată, considerați acest lucru un semnal roșu.
- Informațiile de contact sunt suspecte: de exemplu, dacă numele unui solicitant al înregistrării este „Ion Georgescu”, dar adresa de e-mail este „ioanapopescu@email.com”, acesta ar putea fi un semn că solicitantul înregistrării încearcă să-și ascundă adevărata identitate.
- Înregistrare sau transferuri recente: o înregistrare sau transfer recent al unui domeniu poate indica faptul că un site nu este de încredere.