Aplicațiile, gestionarea dispozitivelor și experiența utilizatorului vor fi puternic influențate.
Inteligența artificială și Machine Learning (subdivizie a Inteligenței Artificiale, care se referă la abilitatea mașinăriilor de a învăța pe cont propriu) sunt pe cale de a aduce schimbări inovatoare cu implicații enorme pentru mobilitatea întreprinderilor.
Mobilitatea întreprinderilor a promis de multă vreme soluții privind creșterea productivității angajaților oriunde s-ar afla, accelerarea proceselor de afaceri și îmbunătățirea acurateței și a eficienței acțiunilor lor printr-o accesare ușoară a diferitelor date, spune Kevin Burden, vicepreședinte al departamentului de cercetare privind mobilitatea și strategia de date la 451 Research. Inteligența artificială vine în susținerea acestor promisiuni, spune el.
Modalitățile prin care se vor onora aceste promisiuni sunt multiple, cu efecte imediate în domeniul gestionării dispozitivelor, al experienței utilizatorilor, al securității, al aplicațiilor și al dispozitivelor. În același timp, vor fi ridicate noi întrebări privind confidențialitatea și securitatea cibernetică, odată ce AI (inteligența artificială) și ML (machine learning) vor deveni tot mai eficiente în colectarea datelor.
“Inteligența Artificială va modela viitorul prin noi aplicații și posibil noi tipuri de dispozitive. Va modifica și îmbunătăți logica din afaceri în cadrul aplicațiilor”, spune Burden. Aplicațiile vor putea să beneficieze de avantajele interfețelor avansate ale utilizatorilor cu recunoaștere vocală și gesturi vizuale.”
Furnizorii de aplicații se vor folosi de Machine Learning pentru a analiza fluxurile de activități ale utilizatorilor, oferind organizațiilor o perspectivă asupra modului în care utilizatorii își petrec timpul, spune el. Pe măsură ce vor fi identificate noi modele de comportament, organizațiile vor putea îmbunătăți procesele și experiența utilizatorului.
Inovațiile în ceea ce privește Inteligența Artificială vin la pachet cu o responsabilitate dublă din partea companiilor față de două aspecte: securitatea afacerilor și respectarea confidențialitatea datelor utilizatorilor.