Companiile care folosesc aplicatii software pentru a-si organiza procesul de vanzare de servicii sau produse si a relatiei cu clientii, au reusit conform studiilor sa creasca veniturile cu valori intre 7 si 33% !
Am analizat si implementat, in experienta noastra cu peste 100 de companii, diverse solutii ce pot fi usor si de placut de utilizat de catre utilizatori, constituindu-se intr-o gama de instrumente de lucru extrem de utile in activitatea de zi-cu-zi pentru reprezentantii de vanzari. In acelasi timp acestea devin instrumente de control la dispozitia managementului companiei, in scopul maximizarii resurselor de vanzare si a acoperirii riscurilor.
SUNA BINE, DAR CE SOLUTIE MI SE POTRIVESTE?
Nu toate solutiile sunt la fel si in functie de momentul de dezvoltare in care se afla compania dvs. exista o varianta optima. Cele mai importante calitati ale unei solutii sunt:
- Usurinta in utilizare, in situatia in care solutia nu va fi folosita de catre utilizatori beneficiile vor fi nule
- Flexibilitatea, in special relativ la implementarea in jurul procesului dvs. de vanzare, nu in jurul aplicatiei
- Capabilitatile oferite sa fie suficiente in prezent si sa ofere posibilitatea adaugarii de facilitati ulterioare, de exemplu integrarea cu Social Media
- Integrarea cu solutiile actuale, in special ERP sau financiar/contabil si productie
Variantele de solutii existente pot diferi foarte mult in facilitati si costuri de implementare si mentenanta.
La nivel international solutiile care domina piata provin de la SAP, Oracle si Microsoft. Principalele beneficii pe care Microsoft Dynamics CRM 2011 vi le poate aduce sunt centralizarea informatiilor, automatizarea proceselor posibile, accesul autorizat al celor implicati in proces si integrarea cu solutiile Microsoft Office.
Principalele companii locale ce ofera solutii CRM sunt destul de multe ca numar: Total Soft prin aplicatia Charisma, ASF cu AnytimeCRM, Wizrom sau Senior Software. Chiar si cei de la Ciel au dezvoltat o aplicatie CRM, in cadrul careia fiecare departament al companiei are o sectiune dedicate care ii ofera uneltele specifice pentru desfasurarea activitatii..
Cea mai importanta tendinta in domeniu este tranzitia de la investitia initiala in licente si implementare si plata lunara ca solutie disponibila online. Principalul promotor al acestui mod de lucru este Salesforce.com, alte solutii relevante fiind si Zoho sau mai nou aparuta EasyCRM+ pe care noi o folosim cu deosebit succes.
CE BENEFICII ADUCE O ASTFEL DE SOLUTIE?
Aceste solutii de gestionare a relatiei cu clientii, practice si simplu de utilizat, sunt focusate pe obtinerea de rezultate:
1) MAXIMIZATI PERFORMANTA departamentului de vanzari prin structurarea si monitorizarea procesului de vanzare. Astfel veti identifica rapid cauzele reale ale performantei nesatisfacatoare si anume: implicarea redusa, supra-efortul in directii neproductive sau anumiti pasi din procesul de vanzare in care sunt pierdute oportunitatile. Prin implementarea unei solutii de CRM veti confirma punctele forte ale performerilor departamentului.
2) IMBUNATATITI RANDAMENTUL sau costurile asociate activitatii prin identificarea corecta si la timp a tendintelor de performanta redusa. Astfel veti obliga agentii de vanzare “sa gandeasca” conform standardelor de activitate. Veti reusi sa integrati rapid noi membri ai echipei si veti identifica in timp record performerii. Totodata, veti reduce considerabil costurile asociate migrarii de la un reprezentat la altul si veti elimina neimplicarea si slaba performanta. Un alt avantaj al implementarii solutiei noastre de CRM consta in previzionarea corecta a estimarilor de vanzari.
3) CRESTETI PRODUCTIVITATEA fiecarui reprezentant de vanzari si castigati timp pentru utilizatori prin integrarea solutiei CRM cu sistemul de telefonie. Veti pune la dispozitia departamentului un sistem de organizare a activitatii care sa ii ajute in activitatea de zi-cu-zi, pe care il vor percepe ca pe o unealta de lucru. Astfel veti automatiza actiunile repetitive in scopul evitarii petrecerii de timp in activitati ce nu aduc valoare reala sau pentru a standardiza procesul. Inca un plus consta in posibilitatea de a oferi o imagine exacta permanenta a indicatorilor de performanta.
4) REDUCETI RISCUL pierderii de oportunitati si asigurati-va ca utilizatorii au la dispozitie un sistem de avertizari, alarme si liste to-do care sa ii ajute in urmarirea corecta a procesului de vanzare.
5) ELIMINATI RISCUL PIERDERII DE INFORMATII CRITICE– prin introducerea in aplicatie a datelor complete despre prospecti, conturi, oportunitati si activitate va asigurati ca in situatia fireasca a incetarii colaborarii cu un reprezentat de vanzari de pastrarea informatiilor esentiale ale activitatii desfasurate. In plus, puteti securiza informatia continuta pentru a evita expunerea acesteia in afara companiei.
Pentru a obtine mai multe informatii despre solutiile CRM, va invit sa ma contactati, avand astfel posibilitatea de a va povesti experienta mea cu aceste solutii de crestere a afacerilor, pe adresa aspazia.marin-diu@classit.ro sau telefonic 0730444410.