Întrucât comunicarea joacă un rol tot mai important în stabilirea relațiilor de afaceri, dar și în menținerea unei bune colaborări în interiorul companiei, este important ca metodele de comunicare să fie accesibile, atât din punct de vedere tehnic, cât și financiar.
WhatsApp a câștigat tot mai mult în popularitate și a devenit o platformă utilă de comunicare, principalul său avantaj fiind acela că utilizatorii pot face schimb de mesaje și pot rămâne în contact, totul fără cost suplimentar. În schimb, aplicația face uz de conexiunea de date folosită pentru e-mail și navigare, având numeroase funcționalități accesibile și beneficii pentru utilizatori.
Într-o companie care livrează servicii IT este important să existe o comunicare permanentă, oferită de un canal accesibil și ofertant din punct de vedere al soluțiilor disponibile. Calitatea serviciilor livrate clienților este direct influențată de un răspuns rapid și de un timp de rezolvare cât mai scurt al cererilor, iar lipsa unei comunicări eficiente între angajați ar periclita buna relație cu clienții. În comparație cu WhatsApp, folosirea e-mail-ului ca mijloc de comunicare este condiționată de alți factori, precum disponibilitatea și verificarea constantă a căsuței de Inbox, ceea ce poate duce la ineficiență și întârzieri ale răspunsurilor.
Folosirea aplicației WhatsApp ca practică comună între colegi, mai ales între cei care petrec mult timp pe teren, influențează în mod pozitiv rezultatele obținute și calitatea serviciilor livrate. Administratorii de teren sunt mereu în alertă când apar situații neprevăzute, iar fiecare incident are nevoie de atenție sporită și de o soluționare cât mai eficientă. În acest context, ajutorul colegilor pentru rezolvarea situației poate fi crucial, WhatsApp fiind un bun instrument de discuții și de comunicare a soluțiilor identificate.
Printre beneficiile oferite de WhatsApp, care au o contribuție majoră la o mai bună relaționare și colaborare între colegi, enumerăm:
– Se pot crea grupuri de interes – astfel, pot fi create grupuri restrânse, pentru o eficiență sporită
– Se pot trimite fișiere multimedia – poze sau videoclipuri- cu situațiile întâlnite, iar colegii pot oferi mai ușor și rapid soluții și sfaturi
– Comunicarea inițiată cu ajutorul WhatsApp oferă rapiditate și eficiență în trimiterea și primirea mesajelor
– Pot fi împărtășite locații și se poate afla locul în care se află un administrator la un anumit moment al zilei
În medie, un administrator de teren trimite 500 de mesaje pe lună prin WhatsApp, iar la o medie de 3.500 de mesaje totale lunare/companie, se înregistrează o scădere substanțială a costurilor pentru companie. În mod normal, 3.500 de mesaje trimise în rețelele mobile ar presupune facturi lunare în valoare de 1.500 Euro. Într-un an, compania ar trebui să aloce peste 15.000 de euro doar pentru plata mesajelor standard consumate. În acest context, WhatsApp devine un instrument extrem de util și ofertant din punct de vedere al consturilor, iar compania salvează sume importante, pe care le poate direcționa către alte aspecte. Serviciul WhatsApp este oferit gratuit utilizatorilor în primul an, iar ulterior este taxat cu 0,99 USD/an pentru un utilizator, o sumă incomparabil mai mică față de costurile pentru trimiterea unor mesaje standard pe telefon.
Folosirea constantă a platformei WhatsApp reprezintă un câștig real pentru orice companie, atât la nivel de eficiență și de îmbunătățire a activității derulate, cât și la nivel de costuri. De altfel, rezultatele echipei administratorilor de teren vorbesc de la sine: comunicare rapidă și eficientă, soluții tangibile pentru problemele clienților, precum și cooperare ridicată.