Termenul „Big Data” nu se referă numai la seturile mari de date, dar și la tehnicile și instrumentele folosite pentru a le analiza. Acesta poate fi colectate prin orice proces care generează date, de exemplu social media și motoarele de căutare. Big Data poate fi fie semi-structurate, structurate sau nestructurate.
De obicei aceste date sunt analizate și colectate la intervale specifice, dar și în timp real pentru a fi analizate în mod constant. Scopul acestei bucle de procesare continuă este de a oferi perspective instante pentru utilizatori.
Și totuși, care sunt avantajele?
Pro
Identificarea erorilor – Să presupunem că a apărut o eroare și trebuie să fie rezolvată cât mai repede. Cu Big Data orice eroare poate fi recunoscută imediat și remediată în timp record. Acest lucru poate ajuta la prevenirea eventualelor eșecuri. Pe termen lung, poate reprezenta un mare plus în privința imaginii deaoarece corectarea rapidă a erorilor ar putea ajuta la obținerea mai multor clienți.
Costuri optimizate – Chiar dacă implementarea poate fi costisitoare, analiza imediată a datelor poate face din aceste costuri un minus nesemnificativ.
Profit maximizat – Serviciile de monitorizare cu ajutorul Big Data ar putea duce la o rată de conversie mai mare pentru clienți, astfel se pot maximiza profiturile.
Detectarea fraudelor în timp real – Echipele de gestionare a securității sistemelor și serverelor pot primi notificări rapide și ușor în cazul unei fraude, permițând să se ia măsuri în timp real, imediat după detectarea fraudei.
Insight – Perspectivele vânzărilor sunt vitale pentru orice companie. Aceste descoperiri ar putea duce la venituri suplimentare, la evitarea pierderii clienților, verificarea ratei de respingere și găsirea unor modalități optime de creștere a vânzărilor.
Tendințe – Cu ajutorul analizei datelor se pot preciza tendințele din mai multe sfere de activitate. Aici putem include oferte, reclame , nevoile clienților, disponibilitatea pentru un anumit sezon sau altul. Prin urmare, se pot îmbunătăți, de asemenea, deciziile pe termen lung.
Contra
Indiferent de tehnologie și modul în care dorim să o aplicăm, trebuie să fim conștienți că nu pot exista numai părți pozitive. Care sunt părțile mai puțin bune în ceea ce privește Big Data?
Instrumente necompatibile – Așa cum am menționat mai sus, cel mai indicat instrument de analiză este cel care poate analiza datele în timp real, dar din păcate, în prezent acest lucru este foarte dificil de întreprins.
Necesitatea unei noi abordări – Unele organizații sunt obișnuite să primească insights o dată pe săptămână. Cu toate acestea, cu un flux constant de date este necesară o abordare complet diferită. Acest lucru ar putea fi o provocare pentru unele organizații și ar putea duce la remodelarea unor decizii și planuri.
Posibil eșec – Sunt organizații care văd Big Data asemeni unei noi opțiuni de generare de venituri rapide. Cu toate acestea, dacă nu este implementată în mod corespunzător, pot exista consecințe grave.
Big Data are un impact foarte mare asupra fiecărei industrii. Companiile de pretutindeni sunt dornice să afle cât mai multe despre acest subiect pentru a înțelege ce implicații are Big Data asupra afacerii lor și cum se poate aplica. În urma unui studiu realizat de Gartner, s-a demonstrat că deși acest concept nu este foarte familiar pentru multe dintre companii, 84% dintre organizațiile chestionate intenționează să investească în aceste soluții în următorii doi ani.
Adoptarea efectivă a tehnologiilor Big Data este încă în fază incipientă (8% , potrivit studiului Gartner), deoarece există o gamă largă de provocări pe care afacerile trebuie să le depășească, una dintre ele fiind acceptarea inovării și implementarea acesteia în organizație.
Solutii IT pentru succesul afacerii tale.
Cere oferta!