Pentru firmele de servicii IT, fiecare situație întâlnită la clienți este diferită și nu există o soluție universală, care se poate aplica tuturor. Există, însă, anumiți pași care pot fi urmați și care pot conduce la rezolvarea situației, iar acești pași pot fi integrați cu ușurință într-un Knowledge Base accesibil celor interesați.
Un Knowledge Base presupune colectarea soluțiilor la diferite probleme IT în același loc, la care au acces toți specialiștii IT care caută rezolvări rapide. Pornind de la o idee simplă, centralizarea mai multor soluții IT, un Knowledge Base devine o resursă extrem de valoroasă în rândul companiilor care dețin Help Desk, a administratorilor de sistem sau a utilizatorilor comuni.
Site-ul www.askit.ro este un site dedicat domenului IT, un Knowledge Base care folosește expertiza și cunoștințele a peste 40 de specialiști IT și care vine ca o noutate și o completare a ofertei pe piața serviciilor IT din România. Structura site-ului a fost creată pe o organizare eficientă a articolelor în funcție de categorii, pentru o mai bună experiență a utilizatorului și o navigare rapidă.
Care sunt problemele pe care le rezolvă Askit.ro sau, altfel spus, care sunt atuurile unui baze de date?
- Timpul este o resursă importantă în rezolvarea situațiilor IT, mai ales atunci când este dependent de alți factori. Un knowledge base rezolvă problema timpului, iar specialistul IT găsește rapid răspunsurile de care are nevoie.
- Eficiența este dependentă de calitatea serviciilor livrate, de maniera în care sunt identificate problemele și sunt oferite soluțiile corecte.
- Profesionalismul este dictat de capacitatea companiei furnizoare și, implicit, a specialistului IT de a dispune de cunoștințele și abilitățile necesare în realizarea task-urilor.
Atunci când eficiența și timpul până la rezolvarea problemei devin metrici importante în procesul de diferențiere și în impactul avut la clienți, profesionalismul este regăsit în soluțiile simple, de valorificare a potențialului deținut.
Care sunt beneficiile accesării unui Knowledge Base?
Provocările IT întâlnite de administratorii de sistem din companii își pot găsi rapid rezolvarea, în câțiva pași simpli de căutare pe un site dedicat, unde alți specialiști IT, care s-au lovit de același obstacol, oferă răspunsul căutat.
Pentru departamentele de Help Desk din companii, site-ul Askit.ro reprezintă o unealtă profesională de gestionare și rezolvare a cererilor primite de la clienți, mai ales când acestea sunt repetitive. Specialiștii de la Help Desk câștigă mai multă autonomie în rezolvarea cererilor prin implementarea soluțiilor regăsite în knowledge base sau își pot valida propriile intenții. În plus, site-ul de knowledge base devine și un instrument benefic de învățare continuă și de perfecționare, mai ales pentru juniorii din domeniul IT.
Un alt public căruia i se adresează site-ul Askit.ro este și cel format din utilizatori comuni sau companii. Conținutul site-ului tratează subiecte din IT, însă este structurat pe nivele de pregătire diferite, astfel încât și utilizatorii începători pot găsi răspunsuri la întrebările lor și pot urma pașii propuși, fără asistența unui profesionist.
Caracteristicile site-ului Askit sunt oferite de dinamica acestuia, întrucât este actualizat constant, de conținutul organizat pe categorii de interes și de soluțiile actuale pentru probleme IT diferite, dar și de conceptul de învățare continuă, prin îmbogățirea cunoștințelor utilizatorilor. Askit se dovedește a fi o resursă valoroasă pentru centrele de HelpDesk, administratori de sistem, dar și pentru utilizatori comuni și companii, care au de acum acces la rezolvările pentru provocările IT întâlnite.