Rolul directorilor IT este în schimbare, odată cu creșterea importanței tehnologiei digitale în afaceri, poziționând liderii IT sub amenințarea executivilor din afaceri care oferă combinația necesară de pricepere în domeniul afacerilor și tehnologiei pentru a conduce strategii transformaționale în viitor. Potrivit unui raport recent al firmei de cercetare IDC, până în 2026, 60% dintre directorii IT vor avea rolurile lor contestate de către colegii din afaceri care pot demonstra mai bine abilitatea de a alinia tehnologia cu misiunea și clienții organizației.
Astfel, cei ce se află în funcția de CIO trebuie să-și întărească abilitățile de consiliere, să-și construiască relații și să adopte transformarea strategică pentru a nu fi învinși de colegii lor din afaceri. Mai mult decât atât, trebuie să dezvolte abilități interpersonale excelente, să fie capabili să conducă oameni într-un mediu intern funcțional și inter geografic și să poată valorifica tehnologiile emergente pentru a oferi o bordură competitivă afacerii.
Pe langa cele mentionate, ar trebui să dobândească un rol consultativ, să-și consolideze abilitățile de consiliere, să dezvolte relații și să adopte transformarea digitală strategică pentru a-și menține relevanța în companie.
În acest context, este esențial ca directorii IT să-și îmbunătățească abilitățile de consultanță, să dezvolte relații și să abordeze transformarea digitală strategică.
Pentru a se menține relevanți, directorii IT trebuie să demonstreze modul în care deciziile lor sprijină dezvoltarea companiei și să construiască relații cu departamentele de afaceri și cu managerii de relații cu clienții. Trebuie să ia în considerare și o revizuire critică a practicilor de achiziționare pentru a gestiona ecosistemul de furnizori și să mențină obiectivele arhitecturale și bugetele de cheltuieli.