Pe măsură ce aplicaţiile au devenit mai complexe şi mai utile, companiile au fost nevoite să ţină pasul cu tehnologia pentru a-şi asigura performanţa şi eficienţa în lupta cu competitorii de pe piaţă. Folosirea aplicaţiilor la nivel global, arhitectura lor din ce în ce mai complexă şi multitudinea de dispozitive pe care sunt instalate au făcut ca mangementul aplicaţiilor să devină o sarcină dificilă pentru departamentele de IT.
Operaţiile IT au un rol semnificativ în asigurarea succesului în afaceri, fiind elementul vital în desfăşurarea activităţilor zilnice, de aceea aplicaţiile folosite pentru realizarea operaţiunilor curente trebuie să fie inovative, revoluţionare şi să folosească tehnologii de ultimă oră pentru a diferenţia compania dumnevoastră de concurenţă.
Cum pot fi aplicaţiile de business gestionate într-un mod eficient?
Răspunsul la această întrebare constă în implementarea unui sistem de Management al Performanţei Aplicaţiilor, care devine obligatoriu pe măsură ce din ce în ce mai mulţi utilizatori folosesc diferite aplicaţii pentru a realiza tranzacţiile lor în afaceri. Performanţa slabă a aplicaţiilor reduce productivitatea şi gradul de satisfacţie al clienţilor, rezultând astfel o creştere a costurilor operaţionale şi scăderea eficienţei IT.
O soluţie de management al performanţei solidă oferă vizibilitate asupra aplicaţiilor active în mediul IT, permiţând controlul necesar asupra problemelor critice pe măsură ce acestea apar. Rezultatul obţinut este un management eficient asupra disponibilităţii serviciului, costuri de IT reduse şi o rentabilitate cuantificabilă a capitalului investit.
Pe lângă soluţia de management al performanţei există o serie de paşi pe care o companie trebuie să îi urmeze pentru a avea asiguranta că aplicaţiile utilizate funcţionează la eficienţă maximă.
MONITORIZAREA PERMANENTA A APLICATIILOR
Cu toate că această necesitate pare evidentă, totuşi multe companii monitorizează doar infrastructura, procesele şi baza de date, excluzând din acest proces aplicaţiile. Implementând această monitorizare veţi şti exact când şi unde există o problemă, având posibilitatea să reduceţi la minim pierderile cauzate de nefuncţionarea unei aplicaţii.
ELABORAREA UNEI STRATEGII IN CAZ DE DEZASTRU
Rapiditatea recuperării în cazul unor dezastre (incendii, inundaţii etc) este esenţială pentru supravieţuirea unei afaceri, de aceea un plan în acest sens este exprem de important, atât în ceea ce priveşte infrastructura, cât şi aplicaţiile utilizate.
EXTERNALIZAREA
Puteţi obţine avantaje clare în ceea ce priveşte managementul aplicaţiilor făcând apel la experinta şi specializarea unei companii de outsourcing. Astfel puteţi beneficia de o reducere a costurilor, de un sistem complet şi specializat şi de monitorizare permanentă. Prin externalizare veţi reuşi să evitaţi situaţiile neplăcute care apăr atunci când o aplicaţie nu funcţionează şi veţi putea să vă concentraţi pe partea esenţială a afacerii dumneavoastră.
UPGRADE-UL PERMANENT AL COMPONENTELOR HARDWARE
Performanţele hardware ale staţiilor utilizate într-o companie nu trebuie neglijate, fiind foarte important să ţineţi pasul cu noutăţile tehnologice. Un computer ce nu beneficiază de upgrade-uri permanente poate avea implicaţii directe în modul şi rapiditatea de funcţionare a aplicaţiilor utilizate de angajaţii dumneavoastră reducând astfel productivitatea muncii şi chiar contribuind la crearea unui mediu de lucru neplăcut.
V-aţi gândit vreodată la pierderile care apar atunci când o aplicaţie pe care o folosiţi nu funcţionează? Scăderea productivităţii angajaţilor aduce cu sine pierderi financiare deloc de neglijat, de aceea un sistem de management al aplicatilor nu este doar necesar, dar va ajută să creşteţi eficienţa afacerii, să reduceţi costurile şi să beneficiaţi de o disponibilitate ridicată a sistemelor dumneavoastră IT.
Pentru mai multe detalii autorul articolului va sta la dispozitie si poate fi contactat la telefon 0721.421.124 sau e-mail mihai.dinca@classit.ro