Fiecare companie trebuie să-și stabilească un plan de acțiune pentru prevenirea prejudiciilor, cauzate de incidentele informatice, și apoi pentru recuperarea lor în cazul unui acces neautorizat la rețeaua sa. Acest articol îți oferă o bază de la care poți începe să-ți construiești propriul plan.
Accesul neautorizat la o rețeaua companiei tale poate avea loc oricând. Deși sistemele hardware și software de protecție împotriva intruziunii și protecției rețelei pot preveni sau atenua multe dintre aceste incidente, la un moment dat chiar și cel mai bun sistem poate suferi o încălcare de acest tip. Atunci când este detectată o intruziune, echipa de răspuns la incident trebuie să acționeze rapid în conformitate cu procedurile specifice pentru a proteja integritatea datelor.
Politica de răspuns la incidente se aplică tuturor angajaților, directorilor, contractanților și furnizorilor care au acces la orice parte a rețelei informatice ce aparține companiei, indiferent de rol. Orice acces neautorizat, indiferent de modul în care este descoperit, trebuie raportat imediat.
Conform specialistilor in securitate cibernetica, incidentele informatice se vor dubla in 2018.
Răspunsul la astfel de incidente trebuie să fie unul prompt. Atât securitatea sistemului informatic al companiei, cât rețeaua de comunicații poate fi compromisă. Un astfel de incident, ce necesită o astfel de intervenție, este definit ca un eveniment advers care a provocat sau are potențialul de a provoca daune bunurilor, reputației sau personalului companiei.
Un incident informatic include următoarele:
- Pierderea, ori furtul de date sau informații.
- Transferul de date sau de informații către cei care nu au dreptul să primească aceste informații.
- Încercări (fie eșuate, fie reușite) pentru a obține acces neautorizat la stocarea datelor sau a informațiilor dintr-un sistem informatic.
- Modificări ale informațiilor sau ale datelor de pe hardware-ul sistemului, al firmware-ului sau al caracteristicilor software-ului fără cunoștințele, instrucțiunile sau consimțământul companiei.
- Dezarmarea sau respingerea necorespunzătoare a unui sistem.
- Utilizarea neautorizată a unui sistem de procesare sau stocare a datelor de către orice persoană.
Pentru StarTech Team securitatea companiei tale este deosebit de importantă, de aceea serviciile noastre IT îți oferă o gamă largă de soluții necesare pentru acoperirea riscurilor informatice, a situațiilor de nefuncționare a sistemelor IT și pentru susținerea activității angajaților tăi, fără întreruperi în activitate.
Împreună, afacerea ta exploatează beneficiile tehnologiei în scopul dezvoltării accelerate, fapt pentru care luna viitoare lansăm un nou serviciu denumit Cyber Security Defense Center (CyberSDC) care are ca rol principal protejarea datelor companiei tale.
Solutii IT pentru succesul afacerii tale.
Cere oferta!