Cu numărul record de breșe de securitate din ultimii ani, există o șansă, chiar și minimă, de a deveni o victimă a unei astfel de acțiuni. Unii experți de securitate cibernetică sunt de părere că acest mediu de hacking și fraudă este alimentat de cei mai mulți consumatori din cauza faptului că amenințările online nu se iau în serios.
Totuși, care sunt cei mai importanți 3 pași de urmat în cazul în care ești victima unei breșe de securitate?
#1. Determină ce informații au fost furate – În funcție de datele pe care hackerii au reușit să le sustragă, trebuie să ai un plan pentru a te proteja. Va trebui să știi exact ce fel de informații au fost compromise. Informațiile sensibile se împart în trei categorii generale:
Cele puțin sensibile: numele și adresele stradale. Aceste informații sunt oarecum destul de inofensive deoarece acestea se pot afla relativ simplu și sunt informații cu caracter general. Astăzi, un nume introdus într-un motor de căutare poate furniza date utile comercianților online, de cele mai multe ori ele nu este suficient de revelatorii pentru a provoca probleme grave.
Mai sensibile: adresele de e-mail, data de naștere și numerele unor carduri (carduri de debit, cărți de credit și carduri de debit). O adresă de e-mail furtă poate genera un spam crescut pe când un card de credit furat poate duce deseori la taxe frauduloase, dar titularul cardului este în general anunțat în cazul în care se depăsesc anumite sume. O dată de naștere este inutilă, dar când este asociată cu un nume, este mai valoroasă decât o adresă, deoarece data nașterii nu se schimbă și este adesea folosită pentru a verifica identitatea.
Cele mai sensibile: parolele contului online, numerele contului financiar și codurile de securitate ale cardurilor (numărul de trei sau patru cifre tipărit pe fața sau pe spatele cardurilor). Parola unui cont online, combinată cu o adresă de e-mail, poate fi utilizată pentru a ataca conturile online. Un cod de securitate al cardului permite unui hacker să folosească un număr de card furat pentru cumpărături online sau pentru cele prin telefon. Un număr de cont bancar permite urmărirea istoricul financiar și chiar mutarea banilor dintr-un cont în alt cont.
Trebuie să fii conștient că uneori hackerii pot accesa informații diferite din surse diferite. De exemplu, se poate fura adresa de e-mail de la o breșă de securitate, și parola de la un cont de la o altă breșă de securitate. Acest lucru oferind un acces mult mai mare la informațiile tale.
#2. Totul? – Dacă, din păcate, ești implicat într-o breșă de securitate în care hackerii au luat totul: nume, adresă, dată de naștere, datele conturilor online, carduri sau cărți de credit, primul pas pe care trebuie să-l faci este să contactezi organizațiile bancare pentru a bloca tot ce ține de partea financiară.
#3. Monitorizați rapoartele și conturile – În multe cazuri, instituțiile bancare au programe de informare în timp real a clientului în privința contului său. Dacă nu ai setat un astfel de serviciu este indicat să-ți setezi unui, pentru a fi în contact în mod permanent cu situația ta financiară.
Oricine poate fi o victimă a unei breșe de securitate, fie că vorbim de una care se întâmplă unei firme unde ești client, fie că este vorba de PC-ul tău personal.