Recuperarea în caz de dezastru face parte din planul de continuitate a activității unei companii, concentrându-se în primul rând pe IT și sistemele sale care susțin funcțiile afacerii.
Importanța recuperării în caz de dezastru devine din ce în ce mai importantă deoarece companiile depind tot mai mult de sistemele informatice. O dată cu dependența tot mai mare de sistemele IT, precum și o creștere a vulnerabilității firmelor în fața riscurilor, un plan de recuperare este investiția cea mai indicată.
38% dintre companii nu au niciun plan in caz de dezastru
În ciuda numărului tot mai mare de dezastre publicate în mass-media, multe companii nu sunt încă pregătite pentru un astfel de eveniment. În urma unui studiu realizat de Riverbank IT Management din Marea Britanie, s-a descoperit că 38% dintre companiile supravegheate nu au niciun plan în caz de dezastru, 33% au planuri dar nimic stabil sau bine definit, 21% aveau un plan clar, pe când 8% nu aveau unul dar sunt conștiente de beneficiile acestuia.
Sistemele IT sunt deosebit de importante pentru buna funcționare a unei companii și de aceea trebuie să se asigure că aceste sisteme pot continua să funcționeze eficient și nu sunt perturbate, indiferent de situație.
Sistemele și rețelele devin tot mai complexe, ceea ce înseamnă mai multe evenimente neașteptate se pot ivi. Acum câțiva ani, un plan de recuperare în caz de dezastru putea include doar o alimentarea electrică suplimentară și alte calculatoare. Sistemele actuale sunt mai evoluate și au nevoie de un plan pe măsura complexității lor.
Pierdere semnificativa a infrastructurii si a datelor
S-a raportat că multe companii investesc între 2% și 4% din bugetul IT pe planificarea recuperării, un procent mic dacă ne gândim la importanță. Planul este de a minimiza riscul de pierdere semnificativă a infrastructurii și a datelor. Lipsa de pregătire și inexistența unui astfel de plan poate duce la investirea unor sume semnificative pentru reparații. Trebuie specificat că sunt probleme care pot cauza pierderea definitivă atât a infrastructurii cât și a informațiilor.
O companie poate reduce semnificativ riscul în fața unor dezastre care nu pot fi evitate. Acestea pot fi clasificate ca dezastre naturale (cutremure, inundații) și dezastre provocate de om, cum ar fi insuficiența infrastructurii și scurgeri de date. Un dezastru nu poate fi eliminat, dar poate fi redusă la minimum.
Planul de redresare este un document esențial care poate preveni pierderea totală a datelor, eveniment ce are un impact financiar grav și duce, de asemenea, la pierderea încrederii clienților și deteriorarea reputației a unei companii.
Având un plan de recuperare în caz de dezastru, poate da companiei avantaj în fața concurenței. În cazul în care un dezastru natural are loc, atunci cele mai multe companii pot avea de suferit din cauza acestuia. Dar acele firme care au pregătit un plan de recuperare pot continua să furnizeze bunuri și servicii pentru clienții și furnizorii lor, să-și continue afacerile și să câștige noi potențiali clienți.
Un plan de recuperare ar trebui să fie clar și concis, concentrându-se asupra activităților/ funcțiilor necesare pentru a recupera sectorul IT. Ar trebui să fie testat, revizuit și actualizat în mod regulat. Un plan de recuperare în caz de dezastru potrivit ar putea face diferența între continuarea afacerii sau pierderea ei.
Planifică pentru evenimentele neprevăzute și nimic nu va mai fi o surpriză!
Solicită opinia unui specialist StarTech Team pentru a alege soluția optimă pentru necesitățile companiei tale.