În ultima perioadă, soluțiile de tip CRM s-au bucurat de o tot mai mare notorietate în mediul de business, pentru care astfel de soluții reprezintă un mod eficient de a se adapta avansului tehnologic. Adopția sistemelor CRM a fost favorizată de creșterea numărului de clienți și de necesitatea companiilor de a avea o comunicare îmbunătățită și eficientă cu aceștia.
Dezvoltarea sau stagnarea unei companii este direct influențată de clienții săi și de nivelul lor de satisfacție față de serviciile primite, iar beneficiile aduse de o soluție CRM oferă mijloace inovative de a urmări relația cu un client și de a personaliza punctele de interacțiune cu acesta. Cu toate aceste beneficii, decizia de achiziționare a unui sistem CRM este deseori pusă la îndoială. Încă sunt companii, mai ales cele mici, care se confruntă cu dilema dacă e indicat să aștepte până își lărgesc baza de date pentru a merita efortul unui sistem centralizat sau dacă este necesar să investească prematur într-un sistem eficient, care să sprijine și să genereze creșterea. În funcție de buget, nevoi prezente sau viitoare, companiile găsesc răspunsul la aceste întrebări și decid momentul oportun achiziționării unui sistem CRM.
Companiile axate pe construirea unei relații cu baza de clienți sau potențiali clienți existentă va opta, în mod evident, pentru o soluție adecvată dezvoltării sustenabile, iar un software CRM este o investiție care nu este niciodată inutilă.
Dintre cele mai întâlnite rațiuni pentru care companiile aleg să investească într-un sistem CRM, am ales primele 3 motive care indică necesitatea adopției unui astfel de sistem:
-
Creștere continuă și dificultăți în construirea unei baze de date
O companie mică, care deține câteva zeci de contacte, va alege deseori să lucreze cu tabele și sisteme improvizate, care vor fi o soluție acceptabilă la momentul respectiv. Însă, odată cu înmulțirea contactelor și necesitatea de a stoca orice informație despre clienți, este nevoie de o organizare riguroasă, care să înlocuiască orice tentativă eșuată de organizare. Un sistem CRM susține creșterea companiei, oferă avantajul identificării precise a oportunităților de vânzare și susține livrarea unor servicii personalizate către clienți. Toate fluxurile de lucru sunt automatizate, iar compania deține un sistem optimizat pentru stocarea informațiilor necesare.
-
Membrii echipei se află în tabere diferite
E-mail-ul este, în multe situații, principalul mijloc de comunicare și colaborare între membrii echipei sau în afara ei. Totuși, există derapaje în dovedirea eficienței acestuia în momente cheie, în care cantitatea de informații depășește limitele impuse de comunicarea pe e-mail, iar detalii esențiale pot fi ușor pierdute. În acest context, un sistem CRM își dovedește eficiența prin integrarea cu anumite servicii de e-mail sau prin furnizarea unor instrumente de colaborare, precum mesagerie internă, file sharing sau stocare.
-
Lipsa mobilității și productivitate scăzută
Noile generații de CRM sunt construite pentru a oferi o mobilitate crescută utilizatorilor, multe fiind disponibile în versiuni cloud, pentru a permite accesarea de oriunde, cu ajutorul unei conexiuni la internet. Utilizatorii pot profita ușor de această funcționalitate, având posibilitatea de a insera pe loc datele despre un nou prospect sau de a updata informațiile despre oportunitățile de vânzare, în loc să-și noteze în grabă detaliile și să le uploadeze mai târziu. Mobilitatea reduce considerabil producerea erorilor sau a greșelilor care pot afecta activitățile curente.
Platformele sociale au devenit tot mai intuitive și accesibile, iar sistemele CRM devin, pentru companiile care le adoptă, nucleul business-ului. Astfel, costul implementării unui sistem CRM este considerabil mai mic decât costul pe care îl plătesc companiile în momentul în care rămân în spatele competitorilor.
Pentru mai multe informații privind sistemele CRM adecvate companiei dumneavoastră, vă invităm să ne vizitați website-ul, www.classit.ro sau să intrați în legătură cu un consultant, la adresa de e-mail office@classit.ro.