Un element cheie al afacerilor actuale il reprezinta comunicarea. Tocmai de aceea suntem mereu in cautare de solutii pentru eficientizarea si optimizarea sistemelor de comunicatie, solutiile VoIP adaptandu-se perfecte pentru situatia economica actuala permitand in acelasi timp adaugarea de noi facilitati comparativ cu telefonia clasica dar si eficientizarea costurilor de comunicare.
CUM ESTE POSIBIL ACEST LUCRU?
VoIP este un termen care desemneaza transmiterea fluxului audio (Voice over) prin utilizarea protocolului folosit de catre reteaua Internet (Internet Protocol), creat initial pentru transmiterea de date. Practic vocea este transformata la un capat in date, este transmisa in reteaua locala sau peste Internet si in final este restaurata in formatul original si emisa destinatarului.
Tehnologia VoIP s-a extins de la aplicatiile initiale care ofereau ca principala aplicabilitate convorbiri ieftine prin intermediul Internetului la facilitati extrem de avansate de comunicare si colaborare in reteaua interna a companiilor. Practic reusesc sa ofere astazi facilitati din clasa Enterprise, tuturor companiilor mici si mijlocii. Printre cele mai importante facilitati extinse oferite de solutiile VoIP companiilor mici si mijlocii mentionez:
- Least Cost Routing – trimiterea apelurilor in operatorul cu cele mai eficiente costuri
- IVR (Meniu interactiv de informare a apelantilor)
- Inregistrarea convorbirilor in timp real
- Mesagerie unificata, inclusiv transmiterea mesajelor voicemail in casuta de email
- Fax2Email, permitand eliminarea completa a vechiului aparat Fax
- Redirectionarea avansata a apelurilor (inclusiv redirectionarea pe mobil)
Mai mult decat atat, solutiile VoIP dedicate au evoluat catre servicii unificate de comunicatii ce includ toate canalele de comunicare – apeluri telefonice, faxuri, voce online, e-mail, conferinte web – ca unitati individuale ce pot fi oferite pentru orice scop sau prin intermediul a mai multor echipamente, inclusiv telefoane mobile, pastrand in acelasi timp aplicabilitatea initiala: reducerea sau eficientizarea costurilor de comunicatii.
Solutiile VoIP presupun inlocuirea centralei traditionale de telefonie cu un server specializat in comunicatii care comunica prin intermediul aceleasi retele locale folosite pentru transmisia de date cu clientii de telefonie. Clienti care pot fi telefoane de birou, aplicatii instalate pe computerele deja existente dar dotate suplimentar cu casti si microfon sau chiar dispozitive mobile, inclusiv telefoane mobile.
ARHITECTURA SOLUTIEI DE TELEFONIE VoIP
Pe piata exista variante multiple de implementare a solutiilor VoIP, incepand de la cele gratuite disponibile in lumea Linux pe platforma Asterisc pana la cele dezvoltate de Microsoft sau de catre producatori renumiti in zona de telefonie ce au identificat potentialul in aceasta zona, cel mai bun exemplu fiind Siemens, toate oferind facilitati moderne, costuri reduse, siguranta si incredere in calitatea transmisiei de comunicatie.
Atunci cand sunteti plecati din interiorul companiei, puteti comunica foarte usor si aproape gratuit cu restul colegiilor, folosind laptop-ul pe care aveti instalata aplicatia de telefonie sau chiar de pe telefonul mobil conectat la o retea WiFi. Mai mult, puteti comunica cu oricine la preturi locale, chiar daca sunati din exteriorul tarii.
BENEFICIILE ADUSE DE TELEFONIA VoIP:
- EFICIENTIZAREA COSTURILOR se datoreaza utilizarii aceluiasi mediu de transport pentru voce si date. Daca aveti o conexiune la Internet (neexploatata complet), atunci aceasta conexiune poate fi utilizata si pentru transmisia de voce, fara costuri aditionale. O alta reducere de costuri o reprezinta gratuitatea convorbirilor intre utilizatorii VoIP.
- FUNCTIONALITATEA IMBUNATATITA: unele din functionalitatile oferite de catre VoIP sunt dificil sau chiar imposibil de realizat in telefonia clasica. Printre aceste functionalitati se afla posibilitatea de a utiliza un telefon IP oriunde exista o conexiune la reteaua Internet. Aceasta face posibil ca telefonul “fix” sa il puteti lua in calatorii, avand acelasi numar de apel peste tot in lume.
- SERVICII SUPLIMENTARE: datorita utilizarii unei conexiuni de date partajata, puteti transmite imagini video, fisiere sau mesaje text in paralel cu apelul.
Sunt singurul care a descoperit beneficiile? Nu, daca nu ati utilizat pana acum in mod constient telefonia VoIP, puteti fi siguri ca ati folosit-o atunci cand ati facut apeluri in sau din afara tarii. Asta deoarece Vodafone, Orange, Cosmote sau, mai nou Romtelecom folosesc tot mai mult interconexiuni VoIP, datorita avantajelor in principal de cost oferite de tehnologie.
Pentru mai multe detalii, inclusiv analiza de costuri personalizate precum si suport in alegerea solutiilor disponibile si detalierea modalitatilor de migrare la telefonia VoIP, va stau la dispozitie atat personal cat si specialistii dedicati companiei dumneavoastra sau consultantii nostri IT.
Pentru mai multe detalii, autorul articolului va sta la dispozitie si poate fi contactat prin e-mail bogdan.tudor@classit.ro.
Comment 1
Placute idei ce merita stiute si sharuite si altora!