De la activitatea angajării virtuale până la îmbunătățirea experienței clienților, transformarea digitală a schimbat extrem de mult modul în care companiile fac afaceri. Transformarea digitală nu mai este o opțiune; este o necesitate, mai ales pentru companiile care își doresc cu adevărat să rămână relevante chiar și-n următorul an.
Înțelegerea modului în care transformarea digitală a schimbat companiile, atât cultural, cât și tehnologic, le permite liderilor de afaceri să-și reevalueze procesele actuale și să implementeze mai multe operațiuni digitale și virtuale în HR, dezvoltarea de produse, marketing, vânzări și experiența clienților.
Iată patru lucruri pe care transformarea digitală le-a schimbat pentru totdeauna în ceea ce privește modul în care operează companiile.
1. Recrutare și angajare
Munca virtuală este una dintre cele mai importante și atotcuprinzătoare schimbări de paradigmă provocate de pandemia globală. Companiile au fost forțate să schimbe modul în care își aprovizionează, intervievează, angajează și integrează noi angajați.
O schimbare esențială a fost încrederea companiilor pe angajarea virtuală și capacitatea de a intervieva și recruta candidați din întreaga lume. Recrutarea virtuală a permis companiilor să construiască forțe de muncă mai diverse, să acceseze un bazin de talente mai mare și să ia în considerare cei mai buni candidați disponibili, mai degrabă decât cei din locațiile lor imediate.
Așa cum munca virtuală a sporit fondul de talente, transformarea digitală și inovația pe care o aduce au sporit cererea și concurența pentru dezvoltatori și pentru alte talente tehnologice și skill-uri digitale.
Procesul de angajare a evoluat de asemenea, deoarece companiile au acum o capacitate mai bună de a evalua abilitățile candidaților. În timp ce platformele pentru evaluări virtuale existau înainte de pandemie, multe companii care furnizează aceste instrumente și-au îmbunătățit tehnologiile pentru a crea programe care oferă cea mai bună experiență posibilă candidaților și angajatorilor. Tendința de a efectua evaluări de competențe virtuale în timpul procesului de angajare este în creștere.
2. Experiența angajatului
Pandemia a împins multe companii să adopte munca hibridă și de la distanță,mulți angajați continuă să lucreze de la distanță, iar multe companii s-au mutat cu totul în remote.
Transformarea digitală a fost atât rezultatul, cât și un catalizator al acestei schimbări, deoarece le-a permis angajaților să treacă fără probleme la lucrul de acasă. Transformarea digitală a oferit noi tehnologii inovatoare și esențiale, de la software-ul de videoconferință care a înlocuit platformele vechi până la servicii cloud care permit accesul la informații și materiale de oriunde.
Lucrul de la distanță a schimbat, de asemenea, modul în care companiile tratează și gestionează securitatea cibernetică. Cu angajații care folosesc diferite dispozitive (de multe ori dispozitive personale) și lucrează de acasă prin conexiuni wi-fi, companiile au fost nevoite să ia în considerare noi vulnerabilități și strategii.
În cele din urmă, transformarea digitală a îmbunătățit experiența angajaților, permițându-le să se bucure de flexibilitatea muncii. Nu mai sunt obligați să facă naveta, membrii echipei pot lucra din confortul caselor lor sau în orice altă locație. Acest nou model a schimbat, de asemenea, modul în care angajații interacționează între ei și a modificat modul în care companiile angajează, pe măsură ce iau în considerare preferința pentru medii de lucru flexibile.
3. Experiența clientului
Companiile care implementează tehnologii digitale în modelele lor de afaceri le oferă clienților experiențe mai personalizate, poate printr-o experiență web, o aplicație mobilă sau orice punct de contact digital.
Opțiunile de plată digitală au crescut rapid, de exemplu, portofelele digitale și fără contact care le permit clienților să plătească pentru bunuri și servicii fără numerar sau chiar să treacă un card de credit. Aplicațiile bancare digitale le permit clienților să efectueze orice fel de tranzacție, de la depunerea de cecuri până la solicitarea unui împrumut. Livrarea la ultimul kilometru pentru produse alimentare a schimbat modul în care consumatorii cumpără, iar tehnologia digitală avansată dă putere companiilor să ofere personalizare 1:1 cu campaniile lor de marketing.
Potrivit multor studii realizate la nivel european, companiile beneficiaza de o crestere cu 10-15% atunci când integrează transformarea digitală în experiențele clienților. Nu numai că transformarea digitală ajută la furnizarea de experiențe superioare clienților, dar contribuie în mare măsură la creșterea și profitabilitatea companiei.
4. Fluxuri de lucru
În cele din urmă, procesele și fluxurile de lucru ale companiei s-au schimbat dramatic în ultimii ani datorită transformării digitale. Procesele moștenite care se făceau anterior folosind creion și hârtie sau o foaie de calcul sunt complet înlocuite cu instrumente digitale folosite de toată lumea, de la producătorii mari până la întreprinderile cu proprietar unic.
Software-ul low-code și fără cod facilitează angajaților non-tehnici să creeze și să personalizeze fluxurile de lucru digitale de la zero. Automatizarea proceselor fluxului de lucru a eliminat barierele, îmbunătățind comunicarea dintre echipele de marketing și IT. Pe măsură ce companiile îmbrățișează fluxurile de lucru digitale, acestea sunt capabile să ofere clienților experiențe mai bune, ceea ce, la rândul lor, cresc loialitatea și valoarea de viață a clienților.
Transformarea digitală permite schimbări care joacă un rol crucial în succesul afacerii, iar companiile care nu reușesc să accepte digitalul vor rămâne în urma concurenților și vor pierde clienți. De la îmbunătățirea experienței clienților, creșterea angajamentului angajaților și eficientizarea proceselor interne, beneficiile transformării digitale vor continua să evolueze pe măsură ce tehnologiile Web3 vor veni pe piață și vor schimba modul în care companiile își desfășoară activitatea în economia la cerere de astăzi.